Protein fråga när blir det för mycket ?

Minelli

Trådstartare
Har en häst som är bukig men rätt ok i kroppen för övrigt men jag vill ha bort magen. Frågan är hur hög kvot jag vågar lägga henne på ?
Jag har ett hö med en kvot på 6,7 och hon ligger nu på en kvot på 7 och har legat där länge utan nån förändring. Funderar därför på att höja den och se vad som händer.

Tycker du borde se över andra saker istället.

Ytterst få hästar som kräver en kvot på över sju.
Du kanske skulle sänka den till närmre sx istället?

Annars så får du se över bla träningen, använder hästen sina magmuskler?

Står din häst på halm, som den äter av???

I såfall så sänker halmen kvoten i foderstaten.

Min häst står på en kvot på 8,44 om man tar bort halmen. Lägger man däremot till de ca 4-5 kg halm han äter så ligger kvoten på mellan 6 och 6,5.

mvh Jessica

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 275
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 740
Senast: lilstar
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 402
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama