Protein fråga när blir det för mycket ?

Minelli

Trådstartare
Har en häst som är bukig men rätt ok i kroppen för övrigt men jag vill ha bort magen. Frågan är hur hög kvot jag vågar lägga henne på ?
Jag har ett hö med en kvot på 6,7 och hon ligger nu på en kvot på 7 och har legat där länge utan nån förändring. Funderar därför på att höja den och se vad som händer.
 
Tycker du borde se över andra saker istället.

Ytterst få hästar som kräver en kvot på över sju.
Du kanske skulle sänka den till närmre sx istället?

Annars så får du se över bla träningen, använder hästen sina magmuskler?
 
Står din häst på halm, som den äter av???

I såfall så sänker halmen kvoten i foderstaten.

Min häst står på en kvot på 8,44 om man tar bort halmen. Lägger man däremot till de ca 4-5 kg halm han äter så ligger kvoten på mellan 6 och 6,5.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 692
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 424
Senast: Wille
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 723
Senast: Klara
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 732
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp