Proppen har kommit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

J

Juvelflickan

Hejsan!

Wow! Vilken fullspäckad tävlingssäsong :banana: :D
Jippie!
Vad roligt att det är så många regionala tävlingar!

Skulle bara vilja få lite saker klart för mig :)
1. Får tävla barfota?
2. I öppen klass, ungdomsklasser, får man tävla med stångbett?
3. Vem som helst kan vara med i Regionala tävlingar, men då gäller C-klass?
4. På t.ex. de Västsvenska Mästerskapen behöver man ej kvala in i passgrenarna?!
5. Bara en liten fråga; måste man verkligen välja varv? För att jag tycker det är bättre att inte göra det, eftersom man då tränar lika mycket i båda varven.

Jag är mycket tacksam för svar!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Sv: Proppen har kommit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om du inte anger varv brukar ekipaget placeras i vänster varv.

Har nu varit och kikat på proppen. Det blir torftigt med tävlingar häruppe! :cry:
Jag hade gärna deltagit i en plojtävling med t.ex. tregång och tvågång osv. Men icke, två regionala tävlingar blir det denna sommar.. och sådan nivå ligger jag och pålle inte på riiiktigt ännu. :smirk:

Men vi får väl ta å ordna en skoj tävling!Vi är ju med i Bifrost båda 2 så vi får väl försöka inleda en övertalningskampanj ;)

Nu ligger inte våran klubb i ert område ;) men jag tänkte bara säga hur det funkar här. Vår klubb har arrangerat och kommer arrangera ett antal inofficiella "plojtävlingar" för klubbens medlemmar + stödmedlemmar. Exakt vad det är för tävlingar vi har på lager just nu vågar jag inte berätta ännu men det kommer bli väldigt kul iaf! :) Tidigare har vi arrangerat Halloween Trail och Luciatävling (lätt fyrgång i ridhus).

Ingen av dessa tävlingar utlyses i proppen, så att de inte står med där behöver ju inte betyda att de inte finns! :idea: Ta kontakt med din klubb och hör ifall ni inte kan hjälpas åt att anordna något ni med!

/Erica

Ja, absolut!
Men hur blir det nu när nya Norður och allt det här? Blir det ngn Istölt t.ex. eller klubbtävling? Har du hört något?
Jag är dessutom lite i valet och kvalet om vilken förening man ska betala sin medlemsavgift till i år. :cool:

Jo, det förstås!
Det brukar vara massor av klubbtävlingar varje år (minst två iaf) utöver regionala tävl. men plojtävlingar är det ont om. :( Man får väl förstås ta tag i saker själv för att det ska hända något!

Juvelflickan skrev:
1. Får tävla barfota?
2. I öppen klass, ungdomsklasser, får man tävla med stångbett?
3. Vem som helst kan vara med i Regionala tävlingar, men då gäller C-klass?
4. På t.ex. de Västsvenska Mästerskapen behöver man ej kvala in i passgrenarna?!

Någon som kan svara på dessa frågor? :bow:

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Jag var faktiskt inte på mötet om den nya klubben, men kommer hellre vara med i Bifrost då de har ovalbanan.

Sedan brukar jag oxå vara med i Midur sen jag bodde i Överkalix å gick hästhållning där,dessutom ska jag flytta tillbaka till luleå(bott där tidigare oxå) så jag har nog inga planer på att bli medlem i nya föreningen.

Dock kan jag tänka mig det om de ordnar tävlingar som man måste vara medlem för att delta i men det blir himla många klubbar för mej :eek:
Men jag tycker absolut det är en bra idé med en plojtävling, 1-2 gånger/år å framförallt mer KM.
Många har ju tex 3 gång å det kan ju vara kul :)
Å en blåbärshoppning!
Jag har tusen ideer :)

Hej hej!
Jag är också med i samma klubb och lite engagerad i tävlingsplaneringsgruppen. Det skulle vara JÄTTEKUL :) om det var fler som ville hjälpa till att förbättra för våra medlemmar (vilket vi efterlyst i både medlemsblad och på hemsida; ingen har dock gett någon som helst respons på detta...)!! Det skulle vara TOPPEN med lite "roliga" tävlingar med! Kom på årsmötet och påverka vår förening! :banana:

Detta år ska det vara "försöksår" för skoning/barfotaridning som jag förstått det. Föregående år var det försöksår vad gäller betsling.
Kolla på SIF;s hemsida angående allt detta. I år ska man få tävla barfota iallafall, Sök efter tidigare trådar här på forumet ang detta då det varit på tapeten här rätt så nyligen. Hoppas att ditt tävlingsår blir bra! :)

Har ingen aning om var årsmötet är.G-vare?

Jippiee! En till som är positiv! :banana:
Årsmötet ska jag gå på, givetvis. Intressant att se hur den nya styrelsen blir!

*förlåt nu spårar det från trådens ämne...*

Liknande trådar

Islandshäst Jag undrar, eftersom om jag fattar det hela rätt så finns det inte A eller b/c klass på passgrenar, så om jag ställer upp för första...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: katharina
·
Fälttävlan Hej! Behöver snabba svar inför DM fälttävlan på ponny som jag har lite frågor inför.. Behöver men kvala inför att starta DMet och...
Svar
2
· Visningar
1 392
A
Islandshäst 1.Är förvirrad nu, eftersom de har ändrat att Juniorer och YR tävlar tillsammans i en ungdomsklass på SM. Vet någon om de även har...
2
Svar
25
· Visningar
2 108
Senast: gaski
·
I
Islandshäst Får jag och min syster tävla samma häst i varsin fyrgångsklass (öppen) på samma tävling? Om inte, kan en av oss tävla lätt? Vad är...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: -nonni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama