Alexandra_W
Trådstartare
Funderar på att köpa Pronutrin till valacken (se separat tråd, mycket vätska med avföringen), men då det är hemskans dyrt så vill jag gärna ha erfarenheter och så innan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
b4nugget skrev:Jag har hört att det finns likvärdigt preparat som heter Fiber-plex. Tror det är billigare och har hört många som är nöjda med det.
Boj skrev:Här har du likvärdiga produkter, fast kanske lite billigare samt räcker lite längre.
Probimin för känslig mage
Probimin vid akuta symtomer
Läs mera här
Boj skrev:Pronutrin
Innehåller 3,5 kg, priset vet jag inte men en vild gissning på 700-800 kr då den kostar ca58 Euro att köpa i tyskland.
Pronutrin och Probimin har snarlika beståndsdelar enligt min vetrinär, gammelman fick akut kolik men inte förstoppad. Då skulle jag ge just Pronutrin, men när hon fick se att jag hade Probimin av bägge sorter så sa vet att det gick lika bra med dessa då de i princip var samma sak. Grunden ligger tydligen i probiotican som bägge innehåller, och skall vara gynnsam när magen är ostabil.
De tidigare två skiljer sig något, då den ena ges i planerade syften och den andra vid akuta tillfällen eller även vid planerade.
Boj skrev:Ja skickade efter 2 burkar, en av var och betalade ca 750 kr för hela paketet inklusive frakt.
Men du ju även kolla om det finns någon återförsäljare i din närhet, då behöver du inte betala frakten. Maila och fråga vet ja.