promenad, skogsmulle eller tävlings?

A

AlterPride

eller skogmkullehäst?

Ja, vad ska man kalla mina hästar :p
Jag rider för de mesta i skogen om jag inte ska rida lektion.
Men jag lullar inte runt.
Utan jag jobbar mina hästar i skogen, går i form, skänkelvikningar, volter, utåt/inåt ställning osv osv
Ja vad som beövs tränas på helt enkelt och jag anser de inte finnas några direkta begränsningar i skogen.
Jag tävlar väldigt sällan, hittar jag rätt häst så ska jag kanske börja lite smått.
Men de kommer med största sannolikhet aldrig bli att jag far varje helg och dylikt.
Utan om de är någon som är nära bara för att få en "bekräftelse" på vad vi kan och lärt oss.

promenad rider jag, elelr skogsmulle ridning.. eller skulle ni kalla de tävlingsridning?

Sv: promenad, skogsmulle eller tävlings?

Tävlar du?
I så fall måste tävlingsrida trots att du rider ut.
Eftersom du inte lullar kan det inte vara skogsmulleridning.
Nä, jag hade nog mer kallat det hobbyridning, promenadridning låter så "pensionärs-aktigt" :D

nja alltså jag tävlar väl nån gång per år..
och så mkt högre mål gällande tävling har jag inte då de inte intresserar mig speciellt.
Men är inte alla ridning en hobby om man inte livnär sig på de och jobbar med de?

ja motionsridning kanske vore nått :)

Ja du motionerar ju både dig och hästen .Jag brukar säga det ,för jag tycker promenadridning och skogsmulle låter som man bara åker runt på en skrittande häst.Men jag jobbar min häst ordentligt i skogen .

jag tror du fritidsrider på ridhästar :smirk:

Men mina hästar är ju i samma form och kondition som många tävlingshästar (beroende på vilka klasser man nu jämför med) och har en relativt hög utbildningsgrad och strävar alltid efter att bli bättre.
Och jag tycker ju om de är fritidsridning/hobbyridning är ju den allra flesta ridning de, eller?
För som ja sa alla som rider och inte försöjer sig med ridningen borde väl räknas som hobby-/fritidsridning, eller?
Men så är de ju inte, och skulle nån fråga mig och jag skulle säga att jag hobbyred så tror jag med största sannolikhet att den största delen skulla tro att jag for omkring i skogen och lullade.

På nått sätt känner jag mig inte lika seriöst tagen i min ridning bara för att jag väljer att träna runt träd och inte runt konor, och att jag väljer att att göra skänkelvikning över fältet än över ridbanan och för att jag väljer att hela tiden bli bättre utan tävla.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 457
Senast: _Taggis_
·
Träning Ja så känns det i alla fall, men hur blir man "lika bra" på hemmaplan? Jag & min häst har inte kommit så långt i utbildningen, vi gör...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Buck
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 474
Senast: annan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar