Programlängder

frittan

Trådstartare
Ska på tävling på söndag och undrar hur lång tid man räknar för varje ekipage i LB:2 och LB:3... Programmet är ju en viss längd och sen brukar man ju lägga på lite minuter också. Vad brukar vara standard?

Jättetacksam för SNABBA svar! :bump:

Sv: Programlängder

Tror det brukar vara 7-8 min mellan ekipagen i LB:2.

När jag gör startlistor för dressyrtävlingar tar jag tiden som programmet tar och lägger till 2,5 minuter mellan ekipagen. Då brukar det stämma rätt bra med tiden. Tiden står längst upp på programmet.

Tror att L:B2 är ett ganska snabbt program och tar ca 4 minuter att rida, så räkna sex minuter där. L:B3 är låååångt! Eller så känns det bara så eftersom jag håller på att plugga in det... Men skulle gissa att det tar minst fem minuter att rida så räkna sju minuter på det:).

Min erfarenhet är att få domare och arrangörer klarar bedömningen på mindre än 8 minuter per ekipage.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 997
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hudvårdstråden 2
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Härnösand