Profylax?!

Morran

Trådstartare
Hade inne pålle på klinik för lite rutingrejer (vaccination, tandraspning etc). Fick räkningen och höll på att smälla av när den var på 1500:-.
Självklart läser jag specifikationerna en gång till och där står bl.a. "profylax". Betyder inte det att hästen har getts lugnande? I så fall ska jag ringa och gnälla. Min häst raspas utan lugnande... :cool:

Sv: Profylax?!

Ahaaa....
Fast jag undrar fortfarande vad som var "förebyggande" och kostar 450 spänn... Kanske levde i en liten rosendröm när jag bokade tiden, men är 1500 :- "normalt" för vaccination (influensa), tandraspning och ett konturdiagram (för pass)?!

Låter väl inte så där absurt konstigt i mina öron i alla fall. Har aldrig gjort allt det där på klinik, men 1500 kan jag säkert tänka mig att dom tar. Raspningen är ju inte alltid så billig tex, konturdiagram brukar väl kunna kosta en hel del osv.

Tog ut vet för samma åtgärder fick dock ge min lugnande för raspningen, hon hade en riktigt vass tand och vet tyckte att det var bäst för hästen att hon fick lugnade då det skulle till att raspas en hel del. Kostade 1200:- men räkningen va inte direkt specad stod bara Medicin ...:- Vet.vård....:- (kom inte ihåg siffrorna) det jag undrar över e vad kostade konturdiagrammet??? det fanns inte specat nämligen...

Jag tror nog att det är rätt normalt. Jag har betalat nånstans runt 650:- för tandraspning och 350:- för vaccination så med ett kontur diagram kan det säkert bli 1500:-

Tycker inte heller att det låter så farligt dyrt.

På "min" klinik så tar de över 600 för ID-kontroll.
Sen tar de bl.a 200 för longering och 80 för att lägga ett bandage. :o :D
Rätt vanliga priser...

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 923
Senast: Egonson_
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 406
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 261
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka