Professionals Choice

D

Dressyrbrud

Hej!
Tänkte göra en liten koll här, om ni tycker att man kan använda Professionals Choice SMB Elite/VenTECH Elite i terrängen? Dem är ju "mjuka" och har väl ingen skena?
Suger dem upp vatten?
Jag är supersugen på sådana för dem finns i så många häftiga färger :love: men vill ju inte lägga ut pengar på det om man inte "kan" tävla med dem.
Så vad säger ni? Tror ni det funkar på debutant/lättnivå? :confused:

/Sofia

Sv: Professionals Choice

Okej, men inte så dem sugs ner helt och halkar av hästens ben? :p
Det är inga bekymmer att använda dem vid terrängen alltså? :D

Nej, de sitter där de ska =)

Och jag ser inga problem med att ha dem i terrängen nej. Visst de har ingen skena, men i lätt/debutant så kan man ha nästan vilka benskydd man vill, skena är säkrare men inget måste.

Åh okej :) Det låter bra det! Kommer jag högre än debutant någon gång får jag väl lägga ut lite mer pengar på bättre fälttävlansskydd ;)

Glömde, de 'gamla' Elite är lite kraftigare i modellen än nya VenTech. Jag valde därför nu när jag köpte att köpa Elite, vill inte ha 'tunnare' än det (rent generellt, inte bara pga ev slag)

Liknande trådar

Utrustning SOm rubriken lyder. Hur stor skillnad är det på professional choice-skydden om man jämför SMB II och SMB Elite (heter väl ventech elite...
Svar
16
· Visningar
3 874
Western Häst behöver egentligen inte skydd, han slår inte i eller så men nu när vi börjar träna mer snurrar och vändningar vill jag ha skydd på...
2
Svar
20
· Visningar
2 244
Senast: urkella
·
I
Utrustning Jag undrar lite över vad ni har för erfarenhet av Professional's Choice benskydd. Tänkte mest på smb elite skydden. Skyddar och...
2
Svar
20
· Visningar
8 269
Senast: doleron
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 627
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka