Professional choice VS back on track

r_freddy

Trådstartare
Min lilla pålle återhämtar sig just nu från kotledsinflammation i båda bak. :(
Går toppen i skritten nu och återbesöket till kliniken är på torsdag.
Funderade lite om benskydd bak skulle kunna hjälpa nu när
vi antagligen ska börja trava igen. Har sedan tidigare använt professional choice när jag tränat hårt. Men nu är de lite slut och behöver köpa nya.

Snokade lite på back on track tränings skydden som de har nu. Fanns på hästbutiken brevid mig. Skulle vara bra på hästar som haft kotledsinflammation. Men de var lite sladdriga om man jämför med hur
prodessional choice elite känns.

Så ni som har erfarenhet. vilka skulle ni rekommendera?

Sv: Professional choice VS back on track

Att bara ha BoT den stunden man sitter på hästen ser jag faktiskt absolut ingen mening med, så som träningsskydd hade jag absolut valt PC (och då är jag ändå en ganska stor förespråkare av BoT).

Sv: Professional choice VS back on track

Min har BoT skydden i hagen när hon går runt.
Ska du träna och rida säger jag PC

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: MiniLi
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 216
Senast: Linda_A
·
Utrustning (Jeg er norsk, så beklager om det er vanskelig å forstå :)) Professionals choice smb elites VS Back on track exercise boots, hvilke...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: Zunica
·
Utrustning Jag har börjat fundera på den ryggvärmaren som back on track har. Jag har en 21 årig d ponny som rids fullt ut osv, inga ålders tecken...
Svar
15
· Visningar
5 838
Senast: djezima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka