Profender erfarenhet på långhårig katt!

TinyWiny

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av att använda profender på långhårig katt? Jag har bara använt det på stallkatterna tidigare och de är korthåriga men satte nu på det på vår långhåriga katt. Resultatet blev att hon tappar massor av tussar :crazy: Det står inget på fass om detta så jag undrar om fler har den erfarenheten?
Kan det vara farligt? Hon är som vanligt i övrigt och hon kliar sig inte men jag blir ju lite orolig :(

Jag kommer ju inte våga avmaska med profender på henne någon mer gång utan skulle det behövas så får det bli de gamla vanliga pillren istället.
 

Liknande trådar

Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 375
Senast: Inglorion
·
M
Katthälsa Ja då min kastrerade hane på två år har varit hos vetrinären pågrund av antagligen foderallergi så fick han specialfoder (har inte påsen...
Svar
14
· Visningar
5 574
Senast: MissFideli
·
N
Katthälsa Förlåt för långt och rörigt inlägg - hoppas någon ändå kan förstå och ge någon typ av svar. För några veckor sedan lade jag märke...
Svar
12
· Visningar
8 919
Senast: NataliTM
·
Övr. Katt Jag har nog aldrig ens hört talas om artros på katt. Såklart de kan få det som alla andra djur med skelett, men aldrig haft coh aldrig...
2
Svar
20
· Visningar
8 062
Senast: Jessica1987
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp