Sv: Problem!

Hejsan!
Synd att det blev såna problem vid gamla stallet
och hoppas det blir mycket bättre i nya, när flyttar du? :)

Jag kan i princip flytta när jag vill. Blir väl i veckan som kommer. Nu gruvar jag mig för att säga upp min nuvarande plats... töntigt jag vet... :crazy:

Låter inget vidare, lyssnar inte stallägaren på dej och dina önskemål? Hästen mår ju inte bra, och ang. ridhuset så kan det väl slita mycket onödigt på hästens ben om det är för mjukt? Dessutom är det ju inte helt riskfritt att rida där om ni höll på att gå omkull i ett hörn :eek:

Jag flyttade hästen i lördags. Det har gått jättebra!

Mysigare lerfria hagar. Bättre ridvägar. Han går tillsammans med två ston, han gillar brudar... :D

Han verkar trivas väldigt bra. Vi red ut igår, men jag märkte att han var lite desorienterad och var osäker på vad som var hem och bortväg...

Vi red samma vägar som i somras när han gick på bete och då var bortvägen hemväg och tvärtom. ;)

Så såg jag en kväll hur mycket kraftfoder stallägaren lagt in, knappt en liter pellets (det är Mustangs helfoder) och knappt en näve uppblött betfor! :eek: Förmodligen får han inte mer på morgonen. Och då ingen betfor alls.

Plocka fram erat kontrakt! Vad har ni överenskommit skall ingå i stallhyran? Vilka mängder och vilket sorts foder ingår?

Det är DU som hästägare som bestämmer foderstaten för din häst! Det är inte stallägaren. Om det är så att du vill ge hästen MER än vad som ingår, eller annat foder än vad som ingår så får du antingen köpa det själv eller betala extra, men enligt ett gällande kontrakt så har du iaf rätt att få din häst fodrad med de mängder ni överenskommit om.

Det är inte läge att dra sig för att ta ett samtal med stallägaren, vilket inte behöver bli så komplicerat. Se till att du får hjälp att sammanställa en bra foderstat för just din häst, och delge stallägaren denna. Det är ditt ansvar att se till att din häst har det bra - om du inte för din hästs talan - vem ska då göra det???

Det låter onekligen som att du har problem att ta en konflikt - för att inte tala om att öht ta ett samtal!
Hur sjutton ska stallägaren kunna ÅTGÄRDA bristerna om INGEN påtalar dessa??? Tror du att det blir bättre i nästa stall? Jag tror tyvärr inte att flytten löser mycket mer än ett fåtal problem, då huvudproblemet möjligen ligger hos dig, som behöver lära dig att diskutera med folk!

Blir stallägaren sur för att du vill ändra en foderstat - ja då kan det finnas skäl att flytta - men PRATA med människan först!!!
Du gnäller på både det ena och det andra - men du gör ju absolut ingenting själ - förutom att fly från problemet!

Senast ändrad:

Du kanske skulle läsa ordentligt, t ex inlägget precis ovan det du skrev? Plus lite annat som jag redan förklarat.

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·
Foder & Strö Jeg har en 5-årig Pinto, som på grund av skada/skador inte gjort någonting sen inridning i sommras. :( Han är ca 1.70 cm och en slank...
Svar
4
· Visningar
965
Hästvård Min lilla tjej som alltid varit "frisk" har all världens trubbel med sin kropp :( Känner på mig att det här kommer bli långt. För just...
Svar
18
· Visningar
3 450
Senast: Nethril
·
Hästvård Fick ett erbjudande om att ta med min häst till en alternativ behandlare (kinesisk medicin, akupunktur) då det blivit ett återbud...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
19 123
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar