Tuvalisan
Trådstartare
Jag har köpt en ny häst, 4-åring, fbl. Nu till bekymret, hon är alldeles för snabb igaloppen. Den förre ägaren hade fått rådet att låta henne springa el iaf välja tempo själv, men absolut inte hålla i henne, vilket jag kan köpa till viss del, men vad gör jag då hon racar iväg både i skogen o på banan och det känns nästan som om hon ligger ner i kurvorna på större volter och i hörnen, tar jag då en förhållning så ignorerar hon det, tar jag mer så flyger hon i luften så jag far all världens väg, hon är MKT känslig i munnen!
Har ni ngt tips på vad jag bör göra med henne???? I skritt o trav går det relativt bra även om hon på unghästvis tittar lite på saker o ting, men jag är rädd att om jag släpper henne på en skogsväg i galopp och hon flyger åt sidan för en pinne el nåt, då hamnar jag nån helt annan stans. Vore tacksam för alla tips om övningar jag kan göra med henne för att få detta bli bättre. Det handlar väl om att hon inte orkar bära sej i galoppen, kan man träna detta utan att galoppera alltför mkt?
Har ni ngt tips på vad jag bör göra med henne???? I skritt o trav går det relativt bra även om hon på unghästvis tittar lite på saker o ting, men jag är rädd att om jag släpper henne på en skogsväg i galopp och hon flyger åt sidan för en pinne el nåt, då hamnar jag nån helt annan stans. Vore tacksam för alla tips om övningar jag kan göra med henne för att få detta bli bättre. Det handlar väl om att hon inte orkar bära sej i galoppen, kan man träna detta utan att galoppera alltför mkt?