Problem med uppladdning av hemsida

Sophia_

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp!
Jag har laddat upp min hemsida till en gratisserver på nätet via ett ftp-program.
Kruxet är att många av mina bilder fungerar inte. :confused: De syns bara som den där klassiska röda fyrkanten med kryss i.
Det konstiga är att vissa bilder fungerar. Först trodde jag att jag hade löst problemet, det är nämligen så att jag sorterat bidlerna i olika undermappar men missat att jag döpt dem med versaler i början utan att skriva versaler i adresserna. Alltså ligger t ex Bild1 i mappen Bilder, men jag skrev adressen "bilder/bild1.jpg".
Döpte om mapparna och laddade upp igen. Men jag lyckas inte få det att fungera...! :crazy: :mad:

Sidan ligger på http://hem.passagen.se/teamjm om någon vill kika på felet. Som ni ser fungerar vissa av bilderna.
Dessutom är det bara bidlerna som ligger i första mappen som fungerar, alla undermappsbilder fungerar fortfarande inte. Hittar inga fel!! Vad göra?
 
Sv: Problem med uppladdning av hemsida

Jag löste problemet! :D

Missade att man måste vara "inne" i rätt mapp i själva ftp-programmet, laddade upp de omdöpta mapparna i ytterligare en mapp så sökvägen blev fel iaf. :idea:

Vilken skön känsla att faktiskt klara av det själv... :rofl: ;)
 
Sv: Problem med uppladdning av hemsida

hej...
tänkte att jag kunde fråga dig, för du verkar ha fixat en sida på passagen och den verkar funka...
jag ska ha en sida på passagen men hur jag än gör så funkar det inte, jag har filezilla som ftp program att ladda upp filerna med men det visar inget på min hemsida på passagen, bara felmedelande "OOPS! tyvärr..... " så kan dom inte visa min sida...

http://hem.passagen.se/karlborg/


vad är det jag har missat....? :confused:
 
Sv: Problem med uppladdning av hemsida

Har du angett rätt användarnamn och lösenord samt rätt server (ftp.passagen.se) och port 21 när du laddar upp filerna?
Jag använder Ace Ftp 3 Freeware, det är JÄTTEbRA och hur lätt som helst att förstå sig på. Om du söker efter det på google t ex, så hittar du en vetrsion att ladda ned. Det är det enda ftp-programmet jag fungerar ihop med.
 
Sv: Problem med uppladdning av hemsida

japp, rätt lösenord, användarnamn, port och server.
filerna ligger hos passagen ser det ut som i ftp-programmet iaf.
men hemsidan funkar inte.... :(
 
Sv: Problem med uppladdning av hemsida

Konstigt! Jag försöker fundera ut hur det var när jag la upp sidan, jag minns att det stod så där på min också vid ngt tillfälle men anledningen minns jag inte. Kanske så enkelt som att det dröjer några timmar innan det fungerar? Men det vore iofs också konstigt.
Har du någon sida som heter index.html?
 
Sv: Problem med uppladdning av hemsida

... ja, jag har en sida som heter index.html...
hurså?

det är min grundsida...
 
Sv: Problem med uppladdning av hemsida

Precis, oftast så måste man ha det för att webläsaren automatiskt söker efter en index-sida. Men det är märkligt att det inte fungerar faktiskt... Du kanske kan prata med Passagens support?
Det är så irriterande nr saker BORDE fungera men ändå inte GÖR det och man själv inte vet vad man ska göra åt saken.. :mad:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp