Problem med studsande bröst vid ridning..

Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Du får skaffa en bh med avtagbara band, då kan du enkelt sätta dem i kors, krysset hamnar ganska lågt så det skär inte in i nacken eller stör på något sätt. De flest bh-ar som har löstagbara band har även två lägen där du kan sätta fast dem på baksidan så då kan man justera hur krysset hamnar också.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Men men men...

Då hoppar ju brösten ännu mer och kittlas gör det dessutom. Avskyr att rida i vanlig bh, då hoppar dom ju verkligen omkring.

/Lavinia
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Hehe, inser att jag är dålig på att förklara :P Men antingen kan man ha en sån som är på bilden eller bara ett band som går från ena sidan till den andra!

ju-braclips.jpg
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jaha, den där såg ju smidig ut, jag trodde verkligen man skulle korsa banden diagonalt här men då är jag med på noterna.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jo tack, jag vet hur det känns. Använde en vanlig BH under en vanlig dag när en söm sprack och stålbygeln titta fram och skavde. Inte alls skönt, så skulle inte falla mig in att rida med det.

Funderar förstås hur det är att rida med bikini-top, fast de borde studsa omkring då också kan jag tänka mig?
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jag använder nu en från Champion, den funkar bra. Men som sagt, dom töjer sig. Man kan ju sätta sportBH'n över en t-shirt också., det gjorde jag när min förra hade töjt sig lite. Men förstås med en annan tröja över :p
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Men boobsen ska "bäras" av ryggen, inte av snodden. Kors-axelband är lämpliga när vanliga axelband sitter på fel plats på axeln, banden kommer inte att förhindra skumpet om du drar åt dom.

Jag tycker du ska gå till specialaffär. Det finns en i Växjö som är bra.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar, går det att förtydliga ännu mer?

Specialaffär? Hur vet man vad som är en specialaffär för en som har noll koll? :confused:
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jo, ursäkta, jag är inte alls bra på att förklara :D

Jag menar helt enkelt en butik som säljer underkläder och som inte är t.ex. Lindex eller HM men där det jobbar kunnig personal som kan hjälpa dig välja rätt storlek. Även I många sportaffärer går det att hitta kunnig personal.

Hur länge har du använt din sportbh innan den töjde ut sig?
 
Senast ändrad:
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Du är ursäktad, jag är inte heller så bra på att förklara. :p

Hm, jag vet inte riktigt några år. Har två olika sport-bh, den ena är äldre än den andra men ska nog ta å köpa in några till. Behöver ändå köpa nytt både bh och sport-bh.

Aha, en sån butik. Det har jag inte ens tänkt på att det finns. :o
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Dubbla stabila sport med kupor. Har jag säkerhetsväst räcker det med en vanlig BH.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jahaaaa... Men du, det är nog livslängden på en sport bh. Köp en ny!

Och glöm inte att bh:n ska sitta på den yttersta hyskan när du provar en ny, så kan du dra åt sen när den börjar och töja sig. :D
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jag har en Shock Absorber Ultimate Running Bra och det var absolut ett riktigt bra köp trots att det var affärens dyraste bh. Tuttarna sitter ordentligt på plats och nu nästan 2 år senare är den fortfarande som ny.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jag har E-kupa modell lös och sladdrig :crazy: (tänk rivningskulor). Jag använder en Schockabsorder D+ sports bra till ridning, löpning och Kendo. Funkar kanon, har aldrig haft bättre. Naturligtvis slits de vid användning och töjs ut. Men de håller bra länge.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Hjälper säkerhetsväst mot axelband som glider ner över axeln?

Näpp, bara svårare att dra tillbaka de till sin plats :meh: (För min del i alla fall)

Jag brukar köra på vanlig bh och sportbh över, bh-banden brukar aldrig glida ner då eftersom de blir "låsta" under banden från sportbhn. Jag har i alla fall aldrig lidit av det sedan jag började använda sportbh.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jag använder mina gamla amningsbehå, dom är ju liksom dubbla i kupan och har härliga breda band! Med den superkvaliten som var på dom så kan jag fortfarande använda dom!!:love:

("barnet" har fyllt 12 så här snackar vi kvalité................:laugh:)
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Det var just det jag var rädd för, synd.

Blir inte vanlig+sport BH väldigt svettigt, tänker speciellt på sommarhalvåret när det är som varmast? Eller hur gör ni då?
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jag använder bara sport-behå. Det räcker om man har en sport-bh som är tillräckligt bra. Svettig blir man ändå. Man får tvätta sig efteråt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fråga?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp