Problem med studsande bröst vid ridning..

TheRedLightning

Trådstartare
Till att börja med hoppas jag tråden hamna rätt annars får någon snäll moderator flytta den till rätt ställer, då jag inte kommer på vart den skulle va istället.

Jag har aldrig haft några problem tidigare när jag ridit. Förvisso när jag använde vanlig BH, så hade jag mest problem med att axelbanden gled ner över axeln. Sen kom skumpande fettklumpar, så jag bytte till sport-bh som skulle hålla fast dom bättre och det har funkat bra fram tills i måndags. Då märkte jag att dom skumpade och det gjorde svinont, då dom ömmade också.. :banghead:
Vet inte om det kan vara så att sport-BH töjt ut sig kanske?

Så min fråga till er är, vad använder ni för slags BH när ni rider så dom inte skumpar omkring?

Tacksam för svar. :)
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Hej!

Än så länge har jag letat och letat och letat och hittat typ en sportbh som gör vad jag vill. Jag brukar gå in i bhaffärer, ta på mig sportbharna och hoppa omkring i provrummet, i de flesta fall hoppar brösten också.

Min förra bh var från lindex, men den slutade dom med och den jag har nu köpte jag från nåt sånt tupperware-party liknande grejs.

Hoppas du hittar nån!

/Lavinia
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Aldrig hittat en sport-BH jag tycker funkar speciellt bra. Behöver det stödet som en riktigt bra "riktig" BH ger liksom :cautious:. Blir det bara en lugn skogstur nöjer jag mig med det annars brukar jag komplettera min vanliga BH med en tight sport-BH över så att den vanliga BHn ger stöd och sport-BHn sedan hindrar guppandet :o :p
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

enkelt.
endera vanlig bh med sportbh över, eller dubbla sportbhs.
antagligen är din sportvariant uttöjd om du inte haft problemet tidigare. men det blir oavsett stadigare med ovan varianter. du får prova dig fram.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Gillar också det där stödet en vanlig BH ger, men det är grymt störigt när banden åker ner över axeln och rida med en BH utan band skulle inte gå för mig, då rymmer dom, hahah. :P

Funderar på om det kanske finns någon typ av sport-BH som ger samma stöd som en vanlig - vilket dilemma.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jag kör vanlig bh med sportbh över, det är vad som funkat bäst för mig.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Prova Shock Absorber, finns på bl.a. Stadium. Det finns massor med olika modeller med olika mycket stöd, vissa har båge som vanliga BH, andra inte.

Finns fler märken som har bra sport-BH:ar, t.ex. Stay In Place. Jag upplever att t.ex. Nike, Champion, H&M m.fl. i regel bara kör på "platta till"-grejen genom att använda en himla massa stretch, och det räcker sällan om man har lite mer byst, då behövs mer format stöd, liksom.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jag använder Stay in place - det är den sportbehån som funkar bäst för mig. Jag har D-kupa, alltså rätt stor byst. Visst skumpar det lite - men att få helt skumpfritt har jag gett upp om att få ;).

/Lizzie
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Nu har jag visserligen inte sååå jättestor byst (70D), men har själv samma problem då jag rider dressyr och sitter ner mycket i traven osv.
Jag har en väldigt stadig, något (ca. ½ storlek) för liten sportbh. Det fungerar jättebra! :) Allt hålls på plats utan att skumpa eller ömma.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Finns ju ett extra band som du sätter tvärs över ryggen som ska göra att banden inte halkar ner, det kanske funkar? Finns att köpa på Lindex vad jag vet... :)
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Använder vanlig bh, modell balconette. Korsar banden bak i ryggen så de inte kan åka ner (de sitter ganska stadigt även om jag inte korsar iofs).
Modellen stödjer underifrån, har bredare kant än vanliga och ger ett bra stöd. Jag har ganska stora boobs som sitter högt = stor skumprisk.. Men med denna modell så har jag aldrig problem, de sitter som gjutet så att säga! :D
Har aldrig hittat en sportbh som gör samma jobb.

Mvh Domino_s
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Använder vanlig bh, modell balconette. Korsar banden bak i ryggen så de inte kan åka ner (de sitter ganska stadigt även om jag inte korsar iofs).
Modellen stödjer underifrån, har bredare kant än vanliga och ger ett bra stöd. Jag har ganska stora boobs som sitter högt = stor skumprisk.. Men med denna modell så har jag aldrig problem, de sitter som gjutet så att säga! :D
Har aldrig hittat en sportbh som gör samma jobb.

Mvh Domino_s
Håller med. Har 65E, balconette är det bästa.

Wonderbra och DKNY har ett stadigt balconetteutbud!
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Hade en kompis som hade stor hylla och hn hade vanlig push up bh och över detta ensupertight sport-bh och där satt tuttarna där dom satt vill jag lova:D


Själv har man 2 vändstekta ägg så de här problemet är man förskonade för=)
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jag rekommenderar Purelime compression bh:n. den är den bästa sportbhn på marknaden enligt mig, jag har f kupa och det är inte ngn annan sportbh som klarar av löpning och ridning på ett bra sätt. Bra kvalité, snygg modell, sitter perfekt.

Men som allt med stretch i så blir det naturligtvis uttöjt med tiden. Tänk på att sports-bh:n ska inte tvättas med sköljmedel då det påverkar stretchen.

Mina sportsbh håller ca ett år om jag ska räkna med perfekt stöd och då sköljer jag upp dom aktivt varje dag efter användning. Sen håller dom naturligtvis längre men stödet försämras då materialet åldras.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Om banden åker ner över axeln kan du ju testa sådan bh som man har banden i kors? Tänker en sådan där man kan ändra banden själv, minns inte vad det heter.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Sportbh töjer definitivt ut sig efter ett tag, precis som vanlig bh.

Jag har inte läst de andra reaktionerna men jag rekommenderar Freya Active Sport http://www.freyalingerie.com/active...s-bra/underwired_sports_bra.aspx?colour=white

Det finns med eller utan bygel, jag kan tänka mig att det sistnämnda kan börja klämma.
Dom kostar en del, boobsen sitter individuellt förpackade och det ser inte så himla snyggt ut men dom hålls definitivt på plats och det är den mest komfortabla sportbh'n jag har haft på mig.
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Finns ju ett extra band som du sätter tvärs över ryggen som ska göra att banden inte halkar ner, det kanske funkar? Finns att köpa på Lindex vad jag vet... :)

Banden i kors? Det har jag faktiskt inte tänk på, får nog lov att prova det någon dag om jag ens kommer på hur jag ska korsa dom.. :o
De skär inte in i nacken då om man ska korsa dom på ryggen eller hur funkar det?
 
Sv: Problem med studsande bröst vid ridning..

Jag skulle avråda för bh med bygel,,,det hade jag en period under sportbhn....tills en dag så bhn sprack o bygeln jobbade sig in i bröstet och brände hål i huden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fråga?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp