Problem med örat

MiaMaria

Trådstartare
En av mina små stallkatter (15 veckor) har något kletigt i örat. Det är som någon västska som stelnar och blir som en ruva. Hon kliar sig, men har inte ont. Jag har gjort rent örat och ska ringa till veterinären i morgon. Men vad kan det vara? Finns det något jag själv kan göra för att göra det bättre, mer än hålla rent??

Sv: Problem med örat

En av mina små stallkatter (15 veckor) har något kletigt i örat. Det är som någon västska som stelnar och blir som en ruva. Hon kliar sig, men har inte ont. Jag har gjort rent örat och ska ringa till veterinären i morgon. Men vad kan det vara? Finns det något jag själv kan göra för att göra det bättre, mer än hålla rent??

Det låter som att det skulle vara öronskabb så ring veterinären o få en tid snabbt för om det är öronskabb o dom har det en längre tid så kan det bli farligt..
Kan gå så långt så att katten tappar balans sinnet..

Lycka till.

Sv: Problem med örat

Låter helt klart som skabb. Ring vet. och be att få sånna droppar som man häller i nacken, det är mycket lättare än att hålla på och droppa det i öronen.

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 560
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama