Singoalla
Trådstartare
Jag fick en dator av pappa igår, som han fått hjälp att blåsa ut så att jag ska kunna använda den. Men jag kan inte ansluta till internet, den hittar inga nätverk när den söker och det går inte med nätverkskabel heller. Står att det inte finns något korrekt installerat nätverkskort. Så jag gick till Kjell & co och frågade om nätverkskort, och han sa att det säkert bara är drivrutinerna som saknas. Så han sa att jag skulle köpa sticka, ett trådlöst USB-nätverkskort så jag kan ansluta till nätet och sen uppdatera alla drivrutiner. Problemet är att nu när jag är hemma så hittar inte datorn stickan. Det händer INGENTING när man stoppar i den. Så jag testade den lilla skivan man fick med också men datorn hittar inte den heller. Finns ingenting under "Den här datorn" eller vad det heter. Förmodligen för att det inte finns några drivrutiner för detta heller. Så frågan är då, hur fasen ska jag kunna installera rätt drivrutiner om jag inte kommer ut på internet, och inte kan koppla in USB/skriva?