Problem med java i internet explorer

pixietail

Trådstartare
Jag använder firefox normalt, men är så irriterad på att inte få IE att funka. Jag använder internet explorer 6.0, operativsystemet Windows 2003 Server, och har problem med java. I communities och på sidor som länkar till java

(på detta vis:
javascript:showMessage(28591027)
t.ex.)

så får jag inte upp sidorna (t.ex. pm och mejl, så det är himla störande), IE reagerar helt enkelt inte. Har förstått att det är lite klur med plugins och sånt till det operativsystemet jag har, men inte tusan ska IE vara ofunktionellt.

Kan någon hjälpa?
(och nej, jag kan inte byta OS, det är min sambo som vill köra det för att vi ska kunna använda samma dator samtidigt, på något klurigt vis)

Sv: Problem med java i internet explorer

Det där exemplet tyder nog mer på att IE har problem med JavaScript.
Jag brukar snarare få problem med dåligt "kodade" javascriptsnuttar i FireFox och även Java(exceptions).
Om det handlar om sidor som kräver Java brukar denna lilla ikon synas, bredvid klockan i Aktivitetsfältet:
javaicon.gif

Har du kontrollerat i IE's inställningar att JavaScript är "på-slaget"/enabled?
Tror att den här sidan kan hjälpa dig kontrollera det:
http://gsaauctions.gov/brow_details/IE6instr.htm

Problemet kan ju, som sagt, bero på att webbmakaren varit lite slarvig då h*n skapat javascript-funktioner. Om det rör sig om en publik sida(inte PM), så kan du PM:a mig länken om du vill.

Sv: Problem med java i internet explorer

Åh, det var så enkelt alltså. Tack, tack, tack =) Nu funkar det =)

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 728
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Nu kommer en liten tankenöt :) Jag har problem med sidor som t.ex. CSN(BankID) och tv3.se som använder Java på sina sajter. Det...
Svar
5
· Visningar
957
Senast: Ragatan
·
M
IT & mobiler Har Internet Explorer 6.0 uppdat. SP1 och en massa andra olika uppdat. som börjar med Q. När jag t.ex. är på Hemnets sidor och tittar...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Moniq
·
E
IT & mobiler kommer det fram på en skyllt direkt när jag går in på ex. expressen.se eller msn.se. Sitter med nyinstallerat adsl på en gammal dator...
Svar
4
· Visningar
1 715
Senast: Bauke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp