Hej jag har en tinker/shire korsning på 4 år, han har till och från under de 2 åren jag ägt honom, haft problem med magen.
Ger jag honom kraftfoder tex kraft grund eller liknande, blir han dålig i magen, ger jag han hösilage blir han dålig i magen.
Ger jag honom enbart vanligt hö & 1 dl mineraler så e magen nästan helt stabil men blir ändå ibland dålig i magen ändå.
Jag skickade in tagelprov på honom & fick veta att han hade problem med tarmfloran (som ja misstänkte) fick då homopat medecin som ja skulle ge honom under en period.... Detta hjälpte dock inte har inte märkt någon skillnad från innan.
Han är ju väldigt ung än & växer o behöver ju bra med mat.
Jag har provat bakjäst & allt möjligt annat o inget ger någon skillnad...
Sista alternativet ja har nu e ju veterinären....
Men skriver här om någon har samma problem med sina hästar, eller tips ??
Kan de va allergi? eller någon annan sjukdom? Har aldrig haft liknande problem på någon av mina andra hästar...
Ger jag honom kraftfoder tex kraft grund eller liknande, blir han dålig i magen, ger jag han hösilage blir han dålig i magen.
Ger jag honom enbart vanligt hö & 1 dl mineraler så e magen nästan helt stabil men blir ändå ibland dålig i magen ändå.
Jag skickade in tagelprov på honom & fick veta att han hade problem med tarmfloran (som ja misstänkte) fick då homopat medecin som ja skulle ge honom under en period.... Detta hjälpte dock inte har inte märkt någon skillnad från innan.
Han är ju väldigt ung än & växer o behöver ju bra med mat.
Jag har provat bakjäst & allt möjligt annat o inget ger någon skillnad...
Sista alternativet ja har nu e ju veterinären....
Men skriver här om någon har samma problem med sina hästar, eller tips ??
Kan de va allergi? eller någon annan sjukdom? Har aldrig haft liknande problem på någon av mina andra hästar...