problem med galoppen..

T

tjohej

hejsan!

i veckan när jag red min medryttarhäst och skulle träna på galoppfattningar vägrade hon plötsligt att fatta höger galopp. i uppvärmningen hade hon galopperat det hur bra som helst, men sedan när jag skulle träna galoppfattningar gick de bara inte. hon fattade bara vänster galopp istället. till slut lyckades jag ändå få höger galopp, men då hade jag försökt fatta typ 10 gånger innan, och det hade bara blivit vänster.

idag red jag min medryttarhäst igen, och då hade jag samma problem då med. hon fattade vänster istället för höger. sedan testade jag o fatta från skritt, då gick det bättre o hon fattade höger galopp. min kompis fick också prova att idag, och även hon hade problem med att få höger galopp.

nån som har en aning om vad som kan vara problemet? jag har ridit den här hästen i 1,5 år, och har aldrig haft några problem med detta tidigare. jag blir ju orolig att hon har ont någonstans.. annars vore väl ett alternativ att det är jag som gör en otydlig fattning, men jag har aldrig haft problem med det när jag ridit andra hästar. och det var ju likadant för min kompis. vi båda gjorde så tydligt vi bara kunde, men det hjälpte inte..

tips, någon?

Sv: problem med galoppen..

Om du ridit henne i 1,5 år och nu plötsligt hittar hon på att hon inte kan fatta den galoppen så har hon troligen ont. Kolla med massör eller kanske kiropraktor. Kan inte riktigt tänka mig annat om hon gått bra förut.

Sv: problem med galoppen..

hon kan ju fatta den galoppen, men hon fattar mkt hellre den andra. jag har alltid tyckt att höger har varit hennes starka galopp, men nu plötsligt vill hon inte fatta den. jag är också rädd att hon fått ont någonstans, eftersom det kom så plötsligt. jag ska iallfall prata med ägaren och höra om hon har märkt något.

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 396
Senast: Roxy
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 271
Senast: JohannaB
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 831
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar