Problem med förbud...

Illiana

Trådstartare
Mina katter är ju lite som dom är.. hrrrm :angel:
Men jag har försökt länge nu med att lära dom att vissa ställen är "off limits"
Diskbänken är det, tex...
Men dom hoppar alltid upp dit, hur mycket uppfostran dom än får..
Samt att det aldrig finns nåt gott eller så där, då jag tar bort allt efter mig, så det inte ska locka dom dit...
Men finns det inget knep?
Har försökt sätta citronjuice där jag inte vill dom ska vara..
Men nae... dom bryr sig inte ett dugg!
Ska jag gå och spreja fy-spray där varje dag eller? går ju inte i längden...

Kan inte stänga dörrn heller eftersom dom har sin mat där..
Tips någon? börjar bli galen på att alltid måsta gå och plocka upp glasbitar och sånt..
Samt att dom kan ju skära sig och skada sig...
Börjar bli lite desperat! :(

Sv: Problem med förbud...

Om de absolut inte får vara på diskbänken kan du ställa en burk med något skrammel i på kanten. När de hoppar upp ramlar burken förhoppningsvis ner och katterna blir vettskrämda. Kruxet är att om de försöker igen innan du hunnit gillrat en fälla igen så är det lönlöst, såvida de inte blev sjukt traumatiserade efter första fallet.

Varför är det så viktigt att de inte får vara på diskbänken? Spisen är en sak, men diskbänken?

Saken är den att ibland har man ju disk där..
Har inget diskställ, så allt står på en handduk..
Då händer det ganska ofta att dom river ner glas och sånt på golvet, och krasch!
Vill ju inte att dom ska skada sig, de små liven!
+ att spisen är anknuten till diskbänken..

Och med tanke på att dom rivit ner grejor så ofta, så tror jag inte dom stör sig så mkt på ljud :(
Måste ju finnas nåt sätt...

Jag tror inte det finns nåt sätt att hindra katterna att hoppa upp på diskbänken när du inte är hemma. kan dom inte ha sin mat ngn annanstans, så kan du stänga till om köket?

Alternativt köpa ett diskställ, förståss.

Mjoo... tror nästan det är enda lösningen då :crazy:

Diskställ ska jag köpa.. men dom kommer nog klättra rätt friskt på det också! :p

kan funka att man sitter och vaktar på dom med vattensprayflaskan och sprayar på dom så fort dom hoppar.

dessvärre har jag liknande problem med min stora eftersom hon har fått lära sig att hon SKA vara på diskbänken och äta där, för när vi bodde hos mamma kunde maten inte stå på golvet för då åt hundarna upp den..

Haha... jag får nog göra det :p
Moahaha! Jag kan verkligen se synen framför mig!
Men dom är ju smarta dom jävlarna :p
Så fort jag inte är hemma, eller precis gått och lagt mig så vet dom att det är fritt fram! :rofl:

Ja, vi får se hur det går... får testa lite olika tror jag :p

Men gud, varje gång jag har läst rubriken har jag läst "Problem med förhud" och undrat hur noga du inspekterar dina katter? :eek: :rofl:

Haha!! Jag förstod att det skulle bli nåt missförstånd!
Men nej, jag är inte så grundlig i mina inspektioner... :rofl:
Tänkte skriva dit: (OBS! ej förhud!)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 132
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar