MJLee
Trådstartare
Istället för att fylla VGV tråden så tänkte jag skapa en ny tråd för förslag och erfarenheter av problem med flyttfirman. Situationen är följande: Jag anlitade en stor flyttfirma, de var jättetrevliga, fick ett bra pris osv. De som faktiskt flyttade var en av deras underleverantörer som var extremt otrevliga och det blev kaos (till en del mitt eget fel som inte hann packa färdigt). Nåja, det är över. Nu till problemen. Jag var särskilt rädd om en tavla och en lampa, vilket jag påpekade när jag först pratade med firman. Nu har det visat sig att det är ett litet hål i tavlan och glasfjärilen som satt på lampan har lossnat och trillat av. Dessutom saknas en (icke-fungerande så det är ok) surfplatta och ett av de få dyra smyckena jag hade, dessa (smycket) skulle ha rest med mig i min handväska men i kaoset försvann det med i flytten.
Surfplattan kan jag inte anklaga någon för eftersom det kan komma fram när jag packat upp och den fungerar ändå inte, men en av flyttkarlarna stod innan flytten och plockade med den och frågade hur mycket jag ville ha för den. Tack och lov försvann inte min nuvarande fungerande platta.
Hur ska jag gå vidare? Är det någon som har erfarenheter och förslag på vad jag ska göra? Jag vill inte framstå som någon som försöker lura till mig försäkringspengar, tvärtom, det enda jag vill är att min lampa och tavla var hel och att mitt smycke kommer fram.
Surfplattan kan jag inte anklaga någon för eftersom det kan komma fram när jag packat upp och den fungerar ändå inte, men en av flyttkarlarna stod innan flytten och plockade med den och frågade hur mycket jag ville ha för den. Tack och lov försvann inte min nuvarande fungerande platta.
Hur ska jag gå vidare? Är det någon som har erfarenheter och förslag på vad jag ska göra? Jag vill inte framstå som någon som försöker lura till mig försäkringspengar, tvärtom, det enda jag vill är att min lampa och tavla var hel och att mitt smycke kommer fram.