spinner
Trådstartare
Jag har ett problem med min medryttarhäst. Det är nämligen så att jag hjälper en familj med tre hästar; en valack och två ston. När jag ska rida valacken måste jag ta in alla hästar från hagen för han får panik när han är ensam i stallet. Han blir okontaktbar och jag är bara en liten skit på marken. Han har även fösökt klättra ut ur boxen när han har blivit lämnad ensam i stallet . Tidigare hade de bara två hästar och då var det ännu jobbigare när man skulle rida den andra. Att gå ifrån stallet själv och rida är inga problem utan det är just i stallet han inte kan vara ensam. Det har även varit problem med att han är själv ute vilket har resulterat i att han hoppat över staketet och sånt.
Han är en väldigt snäll häst annars och på banan går han lös efter ryttaren och följer som en hund och är hur cool som helst fast han är själv.
Jag skulle bli hemskt tacksam om jag kunde få några råd hur man kan få honom att känna sig säkrare i stallet fast han inte har sällskap. Det handlar alltså inte om några längre stunder utan mer att man gör iordning honom för en ridtur eller så.
Han är en väldigt snäll häst annars och på banan går han lös efter ryttaren och följer som en hund och är hur cool som helst fast han är själv.
Jag skulle bli hemskt tacksam om jag kunde få några råd hur man kan få honom att känna sig säkrare i stallet fast han inte har sällskap. Det handlar alltså inte om några längre stunder utan mer att man gör iordning honom för en ridtur eller så.