Problem!!!Hjälp!!

V

Vigge_Speed

När mitt gamla modem slogs sönder av åskan i höstas köpte jag ett nytt modem, ett D-link. Allt sedan dess har jag haft problem med min internetuppkoppling...

För det första kopplar den nästan aldrig upp på första försöket, utan den kan få ringa upp 10 gånger innan jag blir uppkopplad. När jag väl är uppkopplad har jag en hastighet som oftast inte är snabbare än 24,0 kbps. Med det gamla modemet hade jag stadigt 56,6 kbps. (OBS vanligt telefonmodem pratar jag om, ej bredband).

När jag har varit inne på internet en stund (olika hur länge) kommer det upp en liten otrevlig ruta där det står:" Svchost.exe har genererat ett fel och kommer att stängas av Windows. Du måste starta om programmet. En fellogg skapas". Först kan man klicka på en knapp som det står "Avbryt" på och sen ändras knappen till "OK".

Efter att detta händer går det inte att öpna program som tex Windows media player (pga att "det saknas ledigt utrymme", vilket inte stämmer), det går inte heller att skicka mail från outlook express, det går inte att klicka på vissa länkar osv.

Detta är som ni kanske förstår VÄLDIGT irriterande!!! Finns det möjligen någon duktig dataexpert här som vet hur man löser detta problem och vad det beror på?? Snälla hjälp mig i så fall!!
 
Jaha, misstänkte att det kunde va nåt sånt...

Vad gör jag för att bli av med detta? Dum som jag är har jag inget antivirusprogram, kanske dags att skaffa det...

Tips tas tacksamt emot...
 
www.symantec.com finns ett grtatisprogram som heter fixblast.
Sedan uppdaterar du din dator med dom senaste säkerhetspatcharna från Microsoft och sist skaffar du dig ett antivirusprogram!
 
Jag har nu provat både FixBlast och det andra förslaget och har fortfarande samma problem... FixBlast konstaterade att Blaster fanns och påstods ta bort det.

Kan det vara nåt annat än Blaster?
 
Förslag på antivirusprogram förresten? Vad ska man köpa? Panda eller Northon eller nåt annat?
 
Det bästa virus program du kan ha är Norton 2004 jag kör med det och det tar med sig spyrewere också:-)
:)
 
Har du pratat med din Internetleverantörs support? Det kan vara så att det behöver ändras inställningar.

Kommer inte på exakt vilka, men vet att när jag surfade på moden (över 2 år sen) hade jag problem att komma ut på nätet och fick hjälp av supporten att lägga in nya värden.

Jag har haft problem med en trojan som jag försökte få bort. Testade alla knep jag hittade på nätet utan resultat. Har formaterat om och återinstallerat för att få bort den, ibland är det enda sättet.

Jag använder ett gratis antivirusprogram AVG som funkar bra.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har problem med min internetuppkoppling hemma. Mitt bredband (som iofs inte är så brett) fungerar inte som det ska. När jag går in...
Svar
11
· Visningar
2 047
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp