gylle
Trådstartare
Nu har det strulat till sig riktigt här, stoet som fortfarande inte är avvänjt (går ihop dagtid, separata boxar från 18-08) har troligen dragit på sig en senskada i hagen och efter att några dagar nu sett ut att hålla sig utan att bli sämre med stödbandagering ute har idag blivit klart försämrad så nu måste jag sätta henne i boxarrest fram tills senan är ultraljudad i nästa vecka, att ha henne ute i sjukhage kan jag glömma då hon går rakt igenom staket för att komma till sitt föl oavsett om det är el eller trästaket (därav att hon fortfarande går med henne dagtid hade hoppats på att hon skulle släppa greppet så småningom, "fölis" är nu 8 mån).
Det jag är mkt bekymrad över är att hon har väldigt mkt mjölk fortfarande, att sina henne stillastående är kan jag tänka mig inte så lyckat, men funderar på iom att hon är van att stå utan att bli diad hela perioden de är inne (18-08) tror ni det räcker att man låter fölis gå in och dia ur henne en runda morgon och kväll första perioden för att undvika att spä på problemen med en juverinflammation dessutom ?
Nästa sak är att jag kommer att droga ner mamman med Vetranquil innan utsläppet imorgon annars kommer hon att spränga boxen, har någon koll på om detta går över i mjölken ?
Det jag är mkt bekymrad över är att hon har väldigt mkt mjölk fortfarande, att sina henne stillastående är kan jag tänka mig inte så lyckat, men funderar på iom att hon är van att stå utan att bli diad hela perioden de är inne (18-08) tror ni det räcker att man låter fölis gå in och dia ur henne en runda morgon och kväll första perioden för att undvika att spä på problemen med en juverinflammation dessutom ?
Nästa sak är att jag kommer att droga ner mamman med Vetranquil innan utsläppet imorgon annars kommer hon att spränga boxen, har någon koll på om detta går över i mjölken ?