Sv: Probimin?

Det finns att köpa hos veterinärer (jag brukar svänga förbi distriktarna om jag ska ha) och om jag inte minns helt galet så kostar det runt 250:-. Ungefär.

Nä, tror det bara säljs av vet. Men du kan ju köpa Kraffts mag/tarm-balans på granngården, jag tycker det funkar lika bra:)
(om hästen är risig i magen)

På Granngården finns det att köpa både mag/tarmbalans och Microbalans .
Har provat båda ,men uppnådde bäst effekt med Microbalansen
Se tråd Lös i magen

Jo, men jag vet att Probimin har funkar super på min pålle och det känns lite som ett säkert kort.
Vad kostar mag-och-tarm och microbalans förresten?

Du kan skicka efter Probimin: www.top-speed.se
En burk hem i brevlådan med frakt och allt har jag för mig går på runt 450;- (ta två om du ändå ska ha, mindre frakt!).

Det gick fort som attan för mig att få hem beställningen, den kom dagen efter jag hade ringt.

Ja, det blir ju billigare då. Fast vi ger inte regelbundet, har ju peppar peppar haft tur och klarat oss från eksem än så länge.
Ändå är det ett bra preparat för risiga magar etc.

Hur mycket ger du per dag? Hur mycket innehåller en burk? Fodrar men per kg kroppsvikt eller hur?

Jag ger det här för eksem och skall börja snart. De som provat för just eksem har börjat 1 mars med 1 tsk som blandas i fodret. Vid "knotthögsäsong" ökas dosen till 3 tsk (juli-aug, evt sept), och det görs oxå om det syns hästen är mer irriterad. Jag skall prova själv o se hur det kommer att fungera o om jag ev behöver öka dosen, får se hur det blir. Men de som provat här har då gett 1 tsk i fodret, så burken räcker länge. Islandshästar gäller det ju o de väger normalt omkring 350 kg- 400 kg. Burken...ska se, 300 g, ser ungefär ut i storlek som mag-och tarm på Granngården.

Visste inte att det var bra mot eksem också? Jag har gett det vid behov när min hästs mage är lite halvtaskig. Inte lös men inte så bra som den kan/borde vara, redan efter ett par dagar med probimin ser jag skillnad. Tänkte ge ev låg underhållsdos eller vid behov. Och lite sommareksem har han också, så det blev ju extra bra!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
507
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
560
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka