Pro Choice-benskydd i tvättmaskin?

Segelflygarinnan

Trådstartare
Såg nyligen en film på YouTube med Bob Avila och "nån snubbe" från Professional's Choice och deras benskydd.

Avila sa bl.a att de var så lättskötta, att de använde samma benskydd till olika hästar under dagen, och mellan hästarna borstade de av dom med borste, och sen på kvällen "kastade de bara in dom i tvättmaskinen så var de klara att användas nästa dag"..

När jag köpte mina, som alla andra PC-grejer, att de ska tvättas i ljummet vatten med lite såpa, och absolut inte i tvättmaskin.
Men visst låter det lätt?!

Är det nån av er som testat att tvätta dom i maskin? Håller dom för det? :bow::bow:

Sv: Pro Choice-benskydd i tvättmaskin?

Jag har kört mina i maskin, 30 grader handtvätt och de överlevde :angel: Dock så använde jag grönsåpa och inte tvättmedel..

Jag tvättar alla skydd i tvättmaskinen, oavsett tvättanvisningar, se bara till att kardborren sitter fast ordentligt annars blir skydden riktigt noppiga. Risken är väl främst att skydden blir lite sladdrigare i materialet men jag skulle aldrig kunna tänka mig att de skulle bli så sladdriga att de tappar passformen. Mina Börjes-skydd som liknar PC har åkt MÅNGA vändor i 40-60 grader och det syns verkligen inte.

Shysst, då ska jag testa! Jag är rätt kass på att göra rent mina PC-benskydd bara för att det är så överjävligt enligt mig.. :P

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka