S
susekl
Jag kanske kan ta privatlektioner regelbundet för en obetydligt större kostnad än lektion på ridskola, jag har inte egen häst. Ser det på ett sätt som en stor fördel att få rida en häst varje gång och inte behöva ägna halva lektionen till att lära känna hästen och lära mig hur den fungerar och reagerar på tygeltag, hjälper etc. Det jag tvekar om är om man liksom förlorar förmågan att snabbt anpassa sig till nya hästar. Eller om det kommer att föra min ridning framåt, jag har aldrig haft chansen att rida privatlektioner regelbundet på en och samma häst.
Borde jag ta den här chansen, det känns som att det kan föra min ridning framåt, har ridit i drygt elva år och inte kunnat rida samma häst på privatlektioner i någon större utsträckning då ekonomin aldrig har funnits för egen häst. Jag ska testa privatlektion där på söndag och ta extralektioner där under ht, för den har jag redan betalat på ridskolan. Villrådig men kan ju fundera till våren så jag vill höra era erfarenheter.
Borde jag ta den här chansen, det känns som att det kan föra min ridning framåt, har ridit i drygt elva år och inte kunnat rida samma häst på privatlektioner i någon större utsträckning då ekonomin aldrig har funnits för egen häst. Jag ska testa privatlektion där på söndag och ta extralektioner där under ht, för den har jag redan betalat på ridskolan. Villrådig men kan ju fundera till våren så jag vill höra era erfarenheter.