Privatlektion?

Farre_

Trådstartare
Hej, På måndag så är det första gången jag åker ned med min häst på privatlektion. :bump:
Han har aldrig varit på privatlektion förut(kanske med den som hade honom tidigar) och jag har själv inte varit nere på privatlektion.

Så vad är det jag måste tänka på? Kanske att jag ska ha nån lista på grejer jag ska ta med?

/Farre_ (Nån för flytta denna tråd om den inte kommir rätt):p

Sv: Privatlektion?

kanske inget speciellt du bör tänka på än vid vanlig träning.

Om du rider på annat än vanligt tränsbett så bör du kanske ta med dig ett tränsbett ifall tränaren vill att du rider på det. (det råkade jag ut för på en kurs)

Antekna när du kommer hem så du minns allt sen när du ska ta tag i det du fick i "läxa".

det är nog det enda jag kommer på

Sv: Privatlektion?

Om du ska åka iväg med pollen i släpet så kan du ju tänka på att ta tillräckligt mycket tid på dej, med lastingen. Pinsamt att vara sen redan första gången :) Lista kanske? Svettäcken med, de är kallt.
Seriösa tränare brukar ha den första gången som en liten "provgång" för att lära känna ekipaget, o se villken nivå de handlar om, mm.

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Zpunk
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 732
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 302
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare