Privatlektion!

M

MangoLinda

det är just det jag ska på - imorgon! Vad ska man tänka på? ngt speciellt? Har inte ridit privat på länge utan bara i grupp( hopp) + ridskolan, men nu börjar jag bli nervös! Hoppas att det går bra och att han är på bra humör imorgon, hehe ..hoppas inte att det är någon som står och tittar på läktaren..
:banana: :banana:

Sv: Privatlektion!

Nä, det brukar inte vara något speciellt att tänka på.

Däremot kanske du kan förbereda dig på att få jobba hårdare än när du rider i grupp, eftersom ridläraren har ögonen på dig, och bara dig, under hela lektionstiden... :d

Heej! Jaag veet hur deet känns asså... ;) jaag brukar alltid bli nervös när man sitter upp och så.. meen näär man har börjat arbeta hästen då slappnar jaag alltid av... D är lika dant på tävlingar meen så fort jaag sätter hästen i arbete slappnar jaag av... hoppas d går bra på lektionen! :smirk: :d

Kram Tessy

Jag vet att en instruktör vill att man gör som den säger, så släpp alla tidigare kunskaper och lyssna på instruktören. Sen brukar jag efter ett pass bestämma lite va man ska jobba på under nästa lektion och också vilken läxa man har tills nästa gång. Försök o strunta i läktaren, det är alltid lätt o vara läktarryttare och tycka att andra rider som krattor...
Prata mkt med din instruktör, vilka mål ni ska ha, hur ni ska nå dem, och hur mkt du vill kräva av henne/honom. Jag brukar säga åt min instruktör att "skälla" mer på mig.

Om du under ett pass verkligen INTE orkar, säg det då, ta en skrittpass istället för att göra ett halvdant pass.

Förvänta dig inga snabba resultat, utan skriv upp i en liten dagbok, sen kan du gå tillbaka o se hur mkt Ni har lärt er på den tid som varit, på så sätt ser man framstegen lättare. Ibland känner jag att frimärken är enklare o syssla med... då skrattar vi och avslutar.

Var inte rädd för att "klanta" till dig.
Och när du inte förstår. Gör en halt och be instruktören förklara tills du verkligen har förstått.

SÅ... Hur gick lektionen då????
Berätta!

/cj

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Emro
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 413
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: MiaMia
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka