Sv: Privatlektion!
Jag vet att en instruktör vill att man gör som den säger, så släpp alla tidigare kunskaper och lyssna på instruktören. Sen brukar jag efter ett pass bestämma lite va man ska jobba på under nästa lektion och också vilken läxa man har tills nästa gång. Försök o strunta i läktaren, det är alltid lätt o vara läktarryttare och tycka att andra rider som krattor...
Prata mkt med din instruktör, vilka mål ni ska ha, hur ni ska nå dem, och hur mkt du vill kräva av henne/honom. Jag brukar säga åt min instruktör att "skälla" mer på mig.
Om du under ett pass verkligen INTE orkar, säg det då, ta en skrittpass istället för att göra ett halvdant pass.
Förvänta dig inga snabba resultat, utan skriv upp i en liten dagbok, sen kan du gå tillbaka o se hur mkt Ni har lärt er på den tid som varit, på så sätt ser man framstegen lättare. Ibland känner jag att frimärken är enklare o syssla med... då skrattar vi och avslutar.
Var inte rädd för att "klanta" till dig.
Och när du inte förstår. Gör en halt och be instruktören förklara tills du verkligen har förstått.
SÅ... Hur gick lektionen då????
Berätta!
/cj