Prisvärda täcken för nätta hästar

Amelia

Trådstartare
Söker efter en täckesmodell som passar smalbogad liten storhäst. Har ett HW amigo regntäcke som sitter klockrent men har inte riktigt ekonomin till att köpa nytt vintertäcke av detta märke just nu. Skall till Ullared nästa vecka men är osäker på utbud och kvalitet. Lutar lite åt att köpa begagnat HW.. Men vill kanske ändå ha nytt..? Vad har ni för budgetmärken som kan tänkas passa?

Om du inte måste ha tåligt yttertyg så säljer de superfina täcken på citygross! Vet inte märke men min stallkompis lilla smalbogade arab passar de superbra på. Min häst biter dock sönder dem lite för ofta =/ De är annars bättre vattentäta än mina Rambo...

I Höör? Fasen, körde ju förbi igår!! Har de speciella egna märken där eller "event"/ som även finns på ekohallen?

Söker efter en täckesmodell som passar smalbogad liten storhäst. Har ett HW amigo regntäcke som sitter klockrent men har inte riktigt ekonomin till att köpa nytt vintertäcke av detta märke just nu. Skall till Ullared nästa vecka men är osäker på utbud och kvalitet. Lutar lite åt att köpa begagnat HW.. Men vill kanske ändå ha nytt..? Vad har ni för budgetmärken som kan tänkas passa?
Amigo är inte spec smala i bogarna.. :) tycker jag

Kanske inte. Men min häst är det och drunknat i TM/event/ och övriga märken jag har liggandes. Provade ett amigo trots att det stod att t ex rhino skulle vara smalare, men amigo passar finfint. Vad är din poäng ? :)

Att din häst kanske inte är så smal i bogen trots allt. Dyrare märken har generellt bättre passform, hööks o sånt är ofta stora men dålig passform så satsa på märkestäcken begagnat.

Jag har en precis likadan häst, har helt gett upp och har mest bara Horseware nu.
Har köpt de flesta begagnat, mej gör det ingenting. De håller så pass många år. Ekonomiskt har det varit nödvändigt..

Har både rhino och Amigo, båda ligger klockrent på plats även om Rhino tenderar vara en aning större i bogen-alla andra märken har kasat bakåt i det läget, utom HV.

Håller med om att din häst nog kanske inte är så smal i bogen. Amigo är absolut inte det rymligaste - men brukar blir som tält i bogen för de med "bringa som en frukostflinga". Så sitter Amigo bra finns det nog ett större utbud än för de som är jättesmala.

Having said that - så det är svårt att hitta mer prisvärda täcken än Amigo. De ligger ju lågt i pris, och ska man under får man oftast göra avkall på något. Jag skulle om HW passar tusen gånger heller köpa ett beg än köpa ett nytt täcke av billigare märke.

Bucas av vissa modeller är väldigt smala i bogen, men du har ju ungefär samma prislapp där som på Amigo, så...

Tack alla för svar! Är ute i letar på nätet efter begagnade HW täcken. Bucas har jag ingen erfararenhet av.
Vad är nödvändigt för den skånska vintern tro? 250g täcke amigo m hals, och ngt ombyte ( har jag iofs gott om). Och i värsta fall en 100g liner? Halvklippt häst m mycket utevistelse

Liknande trådar

Utrustning Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många...
Svar
10
· Visningar
1 020
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 213
Senast: Camigween
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
3 035
Senast: gylle
·
Utrustning Har haft ett längre riduppehåll pga unghästar men är nu igång igen. En del av min gamla utrustning passar inte, jag har flera hästar nu...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: diamonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka