Det kan inte bli bra....nu blandas ju även storpudel med Berner sennen som exempel..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan inte bli bra....nu blandas ju även storpudel med Berner sennen som exempel..
Jämför man med andra raser i samma storlek som dvärgpudel så har de rätt tunn benstomme (typ jämfört med små terriers, bichon, dvärgschnauzer etc). Om det anses tillräckligt för en pudel vet jag inte, jag är ingen rasexpert.Enligt rasstandarden så ska en pudel ha god benstomme.
Visa bifogad fil 67602
En mellanpudel har ju liksom samma benstomme som en whippet. De är definitivt tunna. Jag vet vissa aussies som har på tok för tunn benstomme för en arbetande brukshund (som ska vara medelgrov) men med jämförelse av pudlar är de som betongklossar.Jämför man med andra raser i samma storlek som dvärgpudel så har de rätt tunn benstomme (typ jämfört med små terriers, bichon, dvärgschnauzer etc). Om det anses tillräckligt för en pudel vet jag inte, jag är ingen rasexpert.
Håller med.En mellanpudel har ju liksom samma benstomme som en whippet. De är definitivt tunna. Jag vet vissa aussies som har på tok för tunn benstomme för en arbetande brukshund (som ska vara medelgrov) men med jämförelse av pudlar är de som betongklossar.
Går det att sälja så är det braDet kan inte bli bra.
Bernedoodle; den perfekta hunden för dig som vill ha tveksam mentalitet och en chans att hunden dör vid 6 års ålder av cancer.Går det att sälja så är det bra
Perfekt. Då är det bara att köpa en ny. Uppfödarna jublarBernedoodle; den perfekta hunden för dig som vill ha tveksam mentalitet och en chans att hunden dör vid 6 års ålder av cancer.
Bästa hittillsPerfekt. Då är det bara att köpa en ny. Uppfödarna jublar
Jag valde att nu fråga i en populär fb-grupp för salukifolk hur de ser på just det. Jag tycker att det är en otroligt intressant sak att fundera på, för du har ju helt rätt! Ska bli intressant att se om folk vågar diskutera.Men oroande tycker jag att det inte pratas mer om priserna på renrasiga hundar. Tänker att de som bara kollar blocket och som är ny inom hundvärden kanske inte vet att renrasiga hundar numera är billigare än många blandisar.
Så länge kennlar undviker att skriva ut valppris på sina sidor är det ju heller inte bara att göra en "snabb googling" för att få mer kunskap om prissättningen på hund.
Det kanske skulle vara en vinst för SKK att rekomender sina kennlar att skriva ut sina valppriser tydligare på hemsidor och annonser.
Jättespännande!Jag valde att nu fråga i en populär fb-grupp för salukifolk hur de ser på just det. Jag tycker att det är en otroligt intressant sak att fundera på, för du har ju helt rätt! Ska bli intressant att se om folk vågar diskutera.
Fast det förekommer även SKK-regade hundar på Blocket. Nu finns t ex en regad labradortik på 8 veckor för 35 000 kronor!Ja precis.
‐---
Men oroande tycker jag att det inte pratas mer om priserna på renrasiga hundar. Tänker att de som bara kollar blocket och som är ny inom hundvärden kanske inte vet att renrasiga hundar numera är billigare än många blandisar.
Så länge kennlar undviker att skriva ut valppris på sina sidor är det ju heller inte bara att göra en "snabb googling" för att få mer kunskap om prissättningen på hund.
Det kanske skulle vara en vinst för SKK att rekomender sina kennlar att skriva ut sina valppriser tydligare på hemsidor och annonser.
Jag köpte min SKK-reggade papillon för ganska exakt ett år sedan. Han var 2.000 billigare pga att han bara har en kula. Normalpris var 15.000Jag betalade 18' för SKK-reggad phaléne förra våren.
Det är nog ganska så standard :/Läste om någon som betalat 49' för att få vara fodervärd...