Prisutdelning ???

doris

Trådstartare
Var och kikade på en hopptävling i lördags och jag funderar väldigt över en sak.

I en klass finns det ju normalt 2 st avdelningar. Avd A för "gamla hästar" och Avd B för "unga hästar".

Låt säga att man rider en 90 cm klass. Först rider de som skall tävla i avd A på den höjden, sen rider de som skall tävla i avd B på samma höjd. Efter att avd B är avslutad är det ju prisutdelning. MEN, ofta/alltid får ju avd B bara en rosett, ingen plakat eller så. Vilka är det som kallas in till prisutdelning? Är det alla? Eller är det bara de som är placerade i avd A ???

Hur får de som rider avd B i så fall ut sin "placeringsrosett" ??

Kan någon vara snäll och förklara detta för mig, då jag blev väldigt fundersam.

Tacksam för svar.

Unghästarna hoppar Clearround..de får bara en rosett men oxå plakett =) de som kallas in för prisutdelning i avd B är de som ridit felfritt =) o sen de som placerat sig i avd A ha de så bra :cool:

Prisutdelningen sker direkt efter avd. är avslutad.
Det är inte alltid unghästarna får komma in på prisutdelning, utan man får hämta den i sekriteriatet.
Samma sak gäller dom "övriga" i avd. Tex om 15 är placerade men det får bara gå in 6 på prisutdelning, då hämtar resten i sekriteriatet.

Har aldrig varit på en tävling där man får ett plakat vid prisutdelningen... ;) :angel:

Hur vet man det då ? Dvs hur många som skall in o vem som skall hämta priset i sekretariatet.

Domarn: sorry, tillfällig kortslutning i fingrarna.. :o Ni vet vad jag menar, och det är ju huvudsaken. Annars kanske de skall införa att man får ett plakat, en stor skylt med ens namn på. Då ser ju ALLA att man vunnit :cool:

antingen står ddet i ryttarmeddelandet att de bara tar in de första 6 placerade eller så meddelar domaren det när det är dags för prisutdelning. Annars är det bara att fråga på platsen där amn tävlar vad de tillämpar. Men man på regional och uppåt är det nästan i varje fall att det bara är de första 6 placerade som får hämta pris på banan. Resten (inkl. unghästarna) får hämta på annan plats.

Oftast gäller detta på lokal tävling oxå, men inte alltid. finns vissa undantag och sen beror det ofta på lokal tävling om det är 7 placerade eller 15. en extra är inga problem att ta in, men 15? blir ganska fullt på banan och en stor säkerhetsrisk.

Ibland kan de som rider avd B få sina Rosetter direkt efter avslutad ritt, dvs när de komemr ut från banan...
Ananrs kan dom kallas in samtidigt som avd A:arna får sina rosetter eller så kan man hämta dom typ i sektreteriatet.. :p

det är nog ganska olika tror jag.. :p

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Ullmerkott
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 893
Senast: QueenLilith
·
Tävling Jag har lite olika frågor angående att kvala unghäst då det finns väldigt lite information om detta. Jag har en 6årig D ponny som jag...
Svar
1
· Visningar
1 029
Senast: miniola
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 940
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden