Prisskillnad, 175 vs. 455

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 452
H

Havregryn

sandwi.jpg

Täcken ovan har jag nu beställt för 175kr från lillhästen i stav, men jag har hela tiden kollat på samma täcke på ett annat ställe dör de kostar 455kr, hur kan priserna vara så olika.. det är exakt samma täcke, samma märke å allt...

jag säger bara, tur att jag hittade det på lill hästen i stav i stället..

Sv: Prisskillnad, 175 vs. 455

Lillhästen har ju otroligt billiga grejer vilket är bra! Deras priser brukar ligga under normalprisen. Sedan måste den andra affären ha varit dyr!

jodå, kan glatta mig med att ha penghar "över" till fler skaer då jag slapp betala så mkt överpris på ett täcke =P

jo har märlt att de har verkligen bra priser på deras saker, underbara grejer dessutom, väntar på ett stort paket från dem (shopping beroende)...

men annars så tycker jag inte att dne affären täcket finns för 455kr har överdrivna priser, på andra varor, men de kanske dom ändå har..

vilket var det anra stället? så man jämför innan man hanlar ärifrån?

Hmm.. vill ju inte elak mot andra stället, men säger ...

Glada.. =P

så kanske du fattar..

Oj e lillhästen så poppis runtom i landet!? Trodde bara det var en liten butik som vi här söder om sthlm handlar i ibland :smirk:

Enkelt beror på hur mycket man som försäljare lägger på.
Jag kan jämföra på ett enkelt vis.
Showhalter från samma tillverkare
Z... tar 750-1000kr annan försäljare (inga namn nämnda) tar ca 1500kr för EXAKT samma showhalter= Vi köper in det för samma summa.

Pessoaschabrak Z.. tar 400kr de flesta andra tar 599kr
Disney/Nalle phu Z... tar 300-350kr de flesta andra tar runt 450 och uppåt..

Allt handlar alltså om hur mycket man vill tjäna och då lägger på varje sak, rätt enkel matte.

Sedan gäller det att som köpare kika runt och jämföra samt givetvis hitta de "billigare" affärerna.
mvh El

Japp man kan tjäna en hel del på att kolla runt i andra affärer men det gäller också vara noga med vad det är för affär man köper det ifrån.

Små affärer kan vara bra men en del kan strula med frakten, reklamation och andra saker.
Det gäller även stora affärer för den delen åxå

Fick för övrigt hem täcket idag *love*

Jag har bilvit stammis där efter jag hittade den =) .... så billigt, och så bra =)

Hmm.. synd är ju att det också är så.. men men.. ni har bra priser på era saker så snart kommer en esbtällnignav mig =)

fick jag hästen på köpet??? va??

*trög tänkt*

Ja hästen på bilden så klart.
Ingick det i köpet av täcket.

*Försöker ha lite humor*

aha så.. =P hmm.. vaknat nyss så humotn finns inte än =P

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 609
Senast: moonstruck
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 261
Senast: anyberg
·
C
Utrustning För någon vecka sedan hittade jag att par märkes ridbyxor som satt riktigt bra och var till ett väldigt bra pris för att vara det...
Svar
14
· Visningar
1 269
Senast: Choklad
·
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2
  • Tuggbensfavoriter

Hästrelaterat

Tillbaka