Priser på Hippo Grow Alfa– CityGross ?

Charlotte1975

Trådstartare
Håller på att titta på olika foder alternativ till min unghäst. Har funderat på Krafft Grov, Mustang Protein eller Hippo Grow Alfa. När jag kollat på nätet så skiljer sig priserna enormt. Mustang Protein skilde sig 52 SEK mellan 2 olika återförsäljare, nästa 2 kr/kg Jag passerar City Gross varje dag och därför skulle det vara smidigt att köpa foder där. De säljer Hippo Grow Alfa och nu undrar jag om något vet vad det tar för en säck.
Undrar också vad ni tycker om dessa 3 foder, fördelar och nackdelar ….

Sv: Priser på Hippo Grow Alfa– CityGross ?

Vilket blir mest kostnadseffektivt att fodra? Ibland kan ju kg-priset vara högre, men totalpriset för foderstaten lägre eftersom jag behöver ge mindre mängd för att komma åt de önskade värdena.

Groov (125) har väl 125/10, Alfa 135/10 och Protein 130/10. Det finns nog en stor chans att Alfan blir det mest kostnadseffektiva fodret, men det beror ju på priserna. Sedan betyder ju också smidigt inköp en hel del, bensin är inte billigt...

Själv tycker jag om Alfan för att det har hög andel grönmjöl, och dessutom är mycket smakligt.

Jag har betalt ungefär 185 kr för en säck Hippo Alfa dock inte köpt å¨city gross.
Jag ger hippon till min unghäst, är nöjd med den.

Krafft grov tycker jag har för stora pellets och det sväller alldeles för mycket och om jag inte minns fel så är den mycket dyrare än hippon. Min unghäst tycker att hippon är smakligare än Krafften.

Mustang har jag inte provat.

Ja, jag har ingen lust att köra runt halva Sthlm varje gång jag ska köpa foder. Har inte möjlighet att förvara allt för stora mängder, ett par säckar. Då borde Alfan vara bra i pris, pga att den är lättåtkomlig för mig, CityGross brukar ligga bra i pris och den har ett bra värde. Hoppas på det för det vore det enklaste….

Eftersom fodret är så pass snarlikt i värden (och högt) så hade jag nog beslutat mig för Alfan, just för bekvämlighet och prisvärdhet i frakt och hantering.

Instämmer helt. Får åka förbi i EM och kolla pris och utbud på CG. För i morgon kommer det lilla odjuret hem.:D

Var förbi CG i går och piset för Hippo Grow Alfa var 179:- . Tyvärr var det slut men på ingång. Sen hade det en del produkter som man kunde beställa.

Bra service. Nu ringde de från CG och sa att varorna finns att hämta i förbutiken på måndag. Så jag behöver inte gå in i vanliga butiken utan kan hämta de utanför. Kanon !

kl

Betalar 178kr för 25kg Hippo Alfa, 183kr för 25kg Krafft Groov 125, och 389kr för 25kg Krafft protein. Jag kör på Hippo alfan, helt klart mest prisvärt, och lite bättre värden än grooven.

179 kostar den på min city gross iaf :)

171:- i svenska foders egna butiker

Liknande trådar

G
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder har jag bara en liiiten fråga... vad betalar ni för en säck Hippo Grow Alfa? :crazy:
Svar
4
· Visningar
1 656
Senast: Gullungen
·
Foder & Strö ngn som känner till dessa två? när jag skulle åka till sthlm över påsken var affären stängd där jag brukade köpa krafftgrov 125 så då...
Svar
5
· Visningar
1 606
Senast: Egonson
·
K
Foder & Strö Min häst äter just nu samma mat som han brukar äta hos förra ägare men nu kändes att krafft groov som han äter nu är inte ok för han...
Svar
7
· Visningar
2 957
Senast: Fellow04
·
Foder & Strö eller hur fort går det? Har gett hästen hippo alfa grow nu i 1,5 månad, började med ett kag, hände inget, ger nu två, men får inte i...
2
Svar
27
· Visningar
2 104
Senast: orion_x
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar