Pris på sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Frajda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 726
F

Frajda

Va tycker ni är ett rimligt pris på en Stubben allround mot dressyr? Mkt bra skick. Den har nån sorts brunspräcklig färg, vet inte va färgen kallas.

Sv: Pris på sadel?

Det beror på vilken modell det är och hur gammal.
Bomvidd och sitsstorlek spelar också in, en vid bom är oftast mer eftertraktad medan en smal kan vara mycket svårsåld...

Vet inte hur gammal den e, den kom med hästen när jag köpte henne. Det är en 17 tum. Normal bomvidd om det nu finns nåt som heter det den är inte smal men aboslut inte bred. Ligger hyfsat på på de flesta hästar (har testat på våra 7 hästar, både ponnier och större)

Jag sålde en 2 år gammal för 7500 kr i höstas.
Den var nästan helt oanvänd och såg helt ny ut!
Om sadeln är använd och har några år på nacken men i gott skick så får du säkert mellan ca 3-5000 kr för den. (beroende på ålder)
Gäller att hitta en köpare med passande häst :D
Kanske lite svårsåld om det är normal bomvidd på Stubben. Är det strl. 30 eller?

Jag sålde min Stübben siegfried allround för ett par år sen då den var använd i ca 7 månader. Köpte den för 9-10 tusen och fick kanske 6500 för den. Marknaden för Stübbenanvändare kanske inte är så stor?

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
759
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka