Pris på arab?

M

Mannie

Försöker på alla sätt få till det med pengar till en häst. Är helt förälskad och förmodligen förlorad i foderhästen som ev är till salu..

Arabvallack 9 år 30 000:- Har inte gjort ngt. särskilt innom tävling och och är ganska svårriden ute samt på hoppbanan. Dock väldigt söt o full av hyss o upptåg..
Är det värt pengarna? Vad har ni betalat för era favorithästar? Vilka krav har ni haft på köpehästen och hur galet är det igentligen att låna pengar till en hast på banken??

mannie

Sv: Pris på arab?

Om det är värt pengarna kan bara du själv svara på! En häst är värd det någon är beredd att betala för den.
Har du fast inkomst och ser att du har ekonomi att betala av lånet ser jag inget fel att låna på bank, för att köpa sig en häst.
Det är bättre att dra på sig ett lån, och ha råd att köpa drömhästen, än att skrapa ihop lite pengar för att köpa "en häst i högen".
Du ska tillbringa rätt många timmar ihop med din häst, och det blir betydligt roligare om man köper RÄTT häst.

Sv: Pris på arab?

jag står i begrepp att köpa en för 37000:- har definitivt inte råd alls, men har löst det så att jag har 17000:- sparat ,sen ökade jag på min kortkredit så jag kan låna 10000:- av mig själv så att säga.
Resten är ägaren så hygglig så jag kan ta det på avbetalning under ett år.... Otroligt generöst. Men nu har jag ju all utrustning redan innan så det är bara denna summan för mig, det kan ju lätt rinna iväg och bli bra mycket dyrare om man måste skaffa sadel och täcken och dyl. Men är det "rätt" häst är det värt det. som sagt man ska tillbringa måååååånga timmar med den. Sätt dej ner och gör en ÄRLIG kalkyl, Kolla hur mycket du kan avvara i månaden och glömm inte att det kostar sen med att ha häst. men du hade haft den på foder förstår jag och då vet du ju... lycka till :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka