Pris för ultraljud

Plupp

Trådstartare
90 dagarskoll hos Evidensia Gävle: 1113 kr (inkl.moms), kändes dyrt. Minst sagt. Om jag minns rätt tog ATG, före övertagandet, 700:-
 
Tycker också det var dyrt!
Kollade min på klinik innan betäckning 550:-, dräktighetskoll hos hingst 450:- och hos min egen vet vid 45 dygns koll 500:-.
Bor i småland så kanske är bättre priser här.
 
Betalade tusenlappen hos Hallands djursjukhus, och hickade lite när jag fick räkningen... Kommer inte att använda dem igen.
 
1600 tog distriktveterinärerna här. Hemskt dyrt.

På klinik hos DV eller kom de hem? Här tar DV 500 kr för inställelse och körning, jag bor 1,5 mil från deras station med klinik, så det blir billigare att åka dit.
Min station tog 450 kr för ett extra ul, så det var billigast för mig.
 
På kliniken i Gävle: 1113 kr, men Evidensia är väl inte kända för sina låga priser kanske…

500 inkl. moms tar den station vi använder, men dit är det 13 mil enkel. Snudd på att det lönat sig att åka dit. Dessutom är ju veterinären där tvärsäker på jobbet, vilker väl iof inte är så konstigt.
 
Senast ändrad:
Jag har för mig att jag betalade runt 1400 kr när jag tog ut vet och ultraljudade hemma förra hösten. Dock vaccinerade jag även samtidigt så kostnaden om jag bara ultraljudat hade nog blivit runt 1100 kr (560 kr för ultraljudet, resten inställelseavgift, reseersättning osv). Använde samma veterinär som jag haft som seminveterinär och inte distriktarna (då hade det garanterat blivit betydligt dyrare :S ).

Hade det inte varit såpass sent på säsongen så hade det ingått på stationen (nu hade dom stängt) 10 min med transport från stallet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 079
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 783
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Igelkott
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp