Pris för enbart bete

Sv: Pris för enbart bete

I vårt område ligger det på 30 kr/dag (blir 900 på 30 dgrsperiod) för bete. Då ingår daglig tillsyn av hästar, kolla av vatten, bete och staket, salt/mineralsten samt stödfodring med hö 2 ggr/dag om betet visar sig inte räcka.

Vi har flera ställen att välja på men de som har betena pratar ihop sig och tar samma pris. Utebana och bra ridvägar samt möjlighet till uppstallning vid skada eller skötsel finns hos båda. Ridhus finns bara i närheten av det ena betet men det ridhuset ägs av annan part så där får man i så fall lösa ridhuskort.

//LillaGubben
 
Sv: Pris för enbart bete

Jag betalar för 4 hk 3000:- för hela betessäsongen inkl. stödutfodring framåt höstkanten (tanken är att de ska vara på betet mellan maj och fram till oktober), daglig tillsyn, vatten, salt och mineraler. Har fritillgång till stallet, spolspilta etc.
 
Sv: Pris för enbart bete

Jag får låna grannens 8 ha gratis, men då hjälper jag till att se till att fixa staketet om det behöver repareras och så fyller jag på vatten och ger tillsyn själv förutom på semestern när de lovat att kolla hästarna åt mig! Har tillgång till stallet med 5 boxar och sadelkammare om jag skulle behöva stalla in dom samt deras ridbana som jag kan låna året runt. De vill ha avbetat och jag behöver bete.. Win win! Jag tänker dock erbjuda dom någon hundring i månaden för strömmen till stängslet.
 
Sv: Pris för enbart bete

Ska betala 300kronor /månad för stort,bra sjöbete,utan flugor och blinningar.
Det tycker jag känns billigt.(på öland kan tilläggas)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 202
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 218
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 885
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp