Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skummat igenom dokumenten, hittar ingenstans rekommendationer att inte låta SD eller V eller skp eller SP att erhålla demonstrationstillstånd.http://www.fn.se/Global/Pdfer/CERD 2013 Concluding Observations.pdf
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=3&ved=0CDgQFjAC&url=http://www.fn.se/PageFiles/25304/Regeringens%20CERD-rapport%20juni%202012.doc&ei=liPqVKi7OcTPygOVv4LQDQ&usg=AFQjCNEBlcKyh9iok1C0W3EGNtXq2gcbKg&bvm=bv.86475890,d.bGQ
Däremot kritik gällande Samer och rekommendationer gällande Romer.Skummat igenom dokumenten, hittar ingenstans rekommendationer att inte låta SD eller V eller skp eller SP att erhålla demonstrationstillstånd.
Detta naturligtvis under förutsättning att man håller sig till svensk lagstiftning.
Nu har jag ju som sagt bara hastigt skummat igenom dem. Så om jag har fel så kan du väl citera stycket
"Drawing attention to the general recommendation No. 15 (1993) on Article 4 of the Convention, the Committee reiterates its previous recommendation that the State party amend its legislation to declare illegal and prohibit organizations promoting and inciting racial hatred, in line with article 4 (b) of the Convention."
Och då gäller det att man hittar denna olagliga skrivningen i partiets partiprogram.
Samt naturligtvis ger gruppen möjlighet till en opartisk bedömning.
SD har inte ett rasistiskt partiprogram, det verkar ju stå tämligen klart.
Har inte haft tillfälla att kolla SP;s program.
Ja det kan ju gälla rent politiskt hat exempelvis mellan vegan och slakterier.Fast nu får du kanske kolla engelskan; "promoting and inciting racial hatred" har en mycket vidare innebörd än den definition av rasism som du använder. Kanske också läge att komma ihåg article 1.
"In this Convention, the term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life."
Det här är ju ungefär som tårtandet av Åkesson. Väldigt lätt (symboliskt) våld som av högernissar haussas upp till rena dödsmisshandeln.
Fotot, och händelsen, som statyn baseras på är skarp. Det är delvis det som gör dem till bra konst. Men man måste ju se till sammanhanget: en enskild och lätt våldshandling underifrån. Att likställa det med våld i nära relationer eller nazism är extrempacifism. Inget fel med det i sig men jag tycker att det är inskränkt att inte kunna se den historiska och samhälleliga kontexten till fotot.
Din kritik mot mig haltar.Våld mot vissa är lite mer okej än våld mot andra, i en demokrati där själva grundprinciperna bygger på raka motsatsen. [...] Det är bl.a därför man bör stå upp för principen att det alltid är helt fel att slå en annan människa annat än i självförsvar eller när lagar ska upprätthållas.
Din kritik mot mig haltar.
Uppenbarligen har vi helt enkelt olika syn på vilket våld som är mindre upprörande än annat.
Det verkar som om du vill spela spelet med en mutad domare. Då får den ena sidan göra vad de vill och den andra sidan vända kinden tillDin kritik mot mig haltar.
Uppenbarligen har vi helt enkelt olika syn på vilket våld som är mindre upprörande än annat.
Du kritiserar mig för att ta lätt på våld mot nazister (en handväska och jag fäster även vikt vid var våldet riktas från, men visst) men ser själv lättare på våld mot brottslingar. Jag tycker att det undergräver din kritik.Det ger ju inte så mycket att bara slå fast det.
Du kritiserar mig för att ta lätt på våld mot nazister (en handväska och jag fäster även vikt vid var våldet riktas från, men visst) men ser själv lättare på våld mot brottslingar. Jag tycker att det undergräver din kritik.