Prick på magen

C

Cernika

Hej,
Våran söta katt har fått fem underbara ungar som nu är fem veckor gamla och fulla av bus. Och obegripligt duktiga!? Hur kan de egentligen förstå att de skall gå på lådan?

En av töserna är helt bedårande söt och tycker om när man gossar med henne och klappar henne på magen. Igår upptäckte jag en fläck på magen, kanske där navelsträngen suttit. Det var som en stor skorv eller något. De andra har inte samma utbukning där. Kan det vara något fel på vår sötaste lilla tös? Hon växer och är pigg i övrigt.

Cernika

Sv: Prick på magen

Ingen respons på detta meddelande. Vår sötaste fröken

<

Tiger.jpg

har ett sår på magen. Vi var till veterinären med henne. Vi trodde det var navelbråck, men det var det inte utan bara en infekterad navel. Hon åt antibiotika i en vecka. Vi tycker inte att det blir helt bra. Ibland ser det hyfsat ut, och ibland är det rött. Hon slickar säkert på det. Hon är så himla söt och go så vi vill verkligen att hon ska bli bra? Vi ska gå till veterinären igen och vi hoppas att hon blir helt återställd. Hon är i övrigt hur pigg och glad som helst och busar precis som alla andra.

Senast ändrad av en moderator:

Håller tummarna för att den lille sötnosen blir bra. Kan man sätta på en liten krage på en sådan liten en tro? för att hon inte skall slicka på såret... Antibiotika salva eller invertes antibiotika?
Söt var hon i alla fall...:love:

oj såg nu att hon redan fått antibiotika.. Vad göra?
En liten liten tratt till huvudet - men kanske svårt när hon skall dia?
Något att kleta på som är ofarligt men inte smakar gott?
Hoppas allt går väl i alla fall eftersom hon är gudasöt

Vad söt!
Du kan ta på Aloe Vera salva, det gör att såret läker snabbare och det är inte farligt om hon slickar i sig det.
Går att köpa i vissa mataffärer och från hälsokostbutiker.

OK!! Jag har faktiskt den gröna aloe vera hemma, så jag skall testa med det. Jag tycker det ser lite bättre ut nu jämfört med när jag skrev inlägget, men lite aloe vera som hjälp är nog inte fel.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka