Prestige Venus K

simpan

Trådstartare
Är den ullstoppad?
Vilken typ av rygg passar den till?
Lämplig till kort ryttare?

Någon som har en bild att dela med sig av, när jag googlar hittar jag bara bilder och info om den nya modellen KII.
Är det singelkåpa även på den gamla Venus K? Hur länge har modellen funnits?

Vilken prisnivå ligger de i begagnat? Hittar en enda på beg.marknaden och den kostar 14000 är det den normala prisklassen?

Tusen frågor ang denna sadel pga att jag fått förfrågan om att byta en sadel jag har till salu mot just en Prestige Venus K. Väntar på bilder men kan ju skaffa mig lite info under tiden.

Tänker ju inte bara gilla läget och använda sadeln bara för att jag kunnat byta till mig den utan ser det mer som att jag får testa om den passar någon av hästarna, kanske har man tur, annars får jag sälja den istället för den jag har till salu just nu. Mycket beror ju på begagnatpriset på sadeln, tar den ju inte i inbyte om den ligger lägre än min sadel...

Har god koll på sadlar och olika märken och modeller men just Prestige har aldrig fallit mig i smaken så jag har ingen aning om hur deras modeller är och hur de ligger i pris.

Snälla, upplys mig någon Prestigekunnig :-)
 
Sv: Prestige Venus K

den är som en vanlig venus fast med singelkåpa. jag har haft venus, tyckte väldigt mkt om den. en jättebra och skön sadel, mjuk och välbalanserad. den är ullstoppad.

tveksam till om den är bra för korta, jag är 178 och har väldigt långa ben och jag satt utmärkt i den. den är rymlig i sitsen. men är väl bara att prova!
 
Sv: Prestige Venus K

Tack för svar, men det är tyvärr inte bara att prova för jag kommer inte att ha möjlighet att prova sadeln innan. Det blir en chansning isåfall.
 
Sv: Prestige Venus K

Jag är 1.68 med ganska korta ben och jag satt bra i min gamla Venus. En väldigt skön sadel! Men den är väldigt svängd och passade tyvärr inte min ena häst särskilt bra.

En bild på mig i Venusen. Har korta läder eftersom hästen hade rätt mycket bus i luften för sig...

25546976.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 577
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har i dagsläget en prestige Bellagio med bomvidd 33 som passar hästen bra, men då sadel inte passar mig behöver jag byta och är just nu...
Svar
2
· Visningar
2 028
Senast: Reville
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 347
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 550
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp