Prestige Michel Robert vs. Versaille

Ponnyhopparen

Trådstartare
Hej! Rider just nu i en Prestige Versailles men den börjar bli för liten för mig. Hur är Michel Roberts i jämförelse till den? Vet att de är uppbyggda på samma bom. Hur är den att rida i och vilka hästar ligger den bra på? Visa gärna bilder på de hästar som har den :)

Bilder på hästen + sadeln

Bifogar bilder på sadel och hästen
339sygx.jpg
1128y2c.jpg
2qa7d3o.jpg
25utpgm.jpg

Sv: Prestige Michel Robert vs. Versaille

Versailles och MR är visserligen byggda på samma bom. Men MR är byggd på tredje generationens bom av den varianten. Det jag skrivit som anteckning på MR från Prestigekursen är:
"Smalare framtill, mer stoppning, djup baktill med sittpunkten långt bak". Verailles är lite mer traditionell i sin sits men tyngdpunkten längre fram. Är fö samma sits som i Roman.

Är (ska vara) samma grundpassform på Versailles som MR. Men det beror lite på om något är ändrat från standard när den beställts ny.

Sv: Prestige Michel Robert vs. Versaille

Var på prestige on tour för 2 veckor sedan och provred då båda sadlarna, och de kändes ju som natt och dag och rida i dom! Versaillen sitter man ju lite mer uppepå medans Michel robert sadel sitter man djupare i + att den känns mycket bredare i sitsen! Så om du gillar din versaille är det nog mycket troligt att du inte tycker om michel robert sadeln speciellt mycket!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 320
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Murray
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 573
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka