prestige meredith ...

A

anna210

Hade sadelutprovare ute idag och provade en Prestige Meredith som låg bra på min häst. Den kostar ju rätt mycket...:(
Vi provade också den NYA golden star -sadeln som också låg bra på hästen. Vet inte riktigt hur jag ska välja... Tycker nog att Golden star var lite hal ändå trots att det är bättre läder i den nu.
Ghaaaa!:crazy: Vet ni om det finns andra prestige sadlar som liknar dessa i bommen? Båda som provades idag var st 35 i bomvidd.

Sv: prestige meredith ...

Har du råd, Meredith. Utan tvekan. Om du inte vill lägga så mycket pengar och Versailles passar så ska du ju köpa den, är ju trots allt 10000 kr billigare.
Jag ska själv köpa en Versailles i sommar :) Tycker de är helt fantastiska.

Har inte provat Versailles men den kanske kan passa också...
Vet ni om alla prestigesadlarna har samma bom? om de är lika raka eller svängda ?
Panelerna är olika har jag fattat det som...

Nej Versailles är inte den nya Golden star för den har andra letexpaneler bla...
Den Golden Staren som jag har hemma på prov har ett bättre läder än den gamla Golden + att den har latexpaneler och inte ullstoppning.

I Versailles är det kalvläder och samma latexpaneler som på Michel Robertsadeln.
I Golden star är det franskt läder och latexpaneler men inte samma latexpaneler som på michel robert.
Så det som skiljer är panelerna och lädret.;)

Ok :D
Så då finns det alltså 3 st golden star modeller :idea: Inte konstigt att man blir snurrig i huvudet :angel:

Ja man kan väl näsan säga att det finns tra varianter av Golden.
Men jag tror nästan att den gamla varianten är utgående modell. Ingen kommer väl att vilja köpa den som är så hal !:crazy: Den nya golden staren är väl inte så mycket dyrare heller än den gamla så då tar man ju den hellre...

Kan bara av erfarenhet säga att Golden Star inte är någon höjdare att rida i om man ska hoppa lite högre klasser....men det kan ju funka för andra?!

Själv körde jag på en Prestige paris D, begagnad för 1100 pix :D den är SÅÅÅÅ underbart skön, LOVE IT! alla prestigesadlar är väl ganska lika i bommen? alla går att värma om, om jag inte fått allt på snurr! :D

En i stallet tävlar 130 med sin GS, men du kanske syftade på högre klasser!

Nä det är ju inte högt..:smirk:
;)

Jag vet sådana som hoppar studsiga unghästar som är överallt med benen, överhoppar sig, bockar mkt och skuvar sig över hindrerna mm. och hon har inte klagat på sadeln.
Hon sitter kvar för den delen med. :angel:

Men jag tror också att det beror mkt på hur bra ens balans är med och hur bra man passar i sadeln.

Syrran köpte en sådan för att den var billig, men hon passade inte i den och gled runt som en vante i den! :angel: :rofl: :devil:

Hej. Jag har en prestige Meredith, 17,5 35 i bom, brun. Som jag säljer bvsa. den är ca 1 år gammal. Säljer pga hästen är skadad.

Hej,
Prestige Paris är också skön att sitta i
:bump:

tkr helt klart att du ska ta en meredith förutsatt att du har råd. Den samt butets hoppsadel är jag förälskad i :love:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
1 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka