Present till matte.

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare pippi27
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 939
P

pippi27

Fick en present av ena stallkatten igår.
Mockade i stallet när jag på lång väg hör hur Terri kommer, högt jamandes. Jag frågar ifrån boxen *halloj killen, hur är det?" och får världen längsta svar. Tyckte dock att det lät lite märkligt, inte som han brukar så jag går ut för att kolla. I stallgången möts jag av Terri med en fågel i munnen. Splatt, en present landar på mina skor och Terri pratar högt. Jaja, tackade så fint för den väldigt fina presenten och frågade om han inte skulle ha den själv. Nejdå, han satt så fint kvar och väntade på att jag skulle hugga in på läckerheten :crazy:. Så jag tar upp den lilla fågeln, tackar Terri igen som tycker att han varit såå snäll mot matte. Kliar honom lite på huvudet och tar med mig fågeln till boxen där den förpassas i skottkärran.

Charmigt! har tre 'jagare' som gärna visar upp sina byten, oftast björktrastar men även skator, svalor, grodor, blåmesar etc men det värsta var när ena katten gjorde som din jaaaamade sååå högt och konstigt , jag lockade på honom....inne...han kom lufsandes och i munnen hänger DEN råttan!!! den var ca 1.5 dm i kroppen och jätte fet, det bara 'klofsade' till på golvet när han stolt placerade den i hallen framför mina fötter. Jag gillar inte råttor så jag fick råpanik och såg i min vilda fantasi hur råttan ( som tack och lov sov den eviga sömnen)sprang över lilltjejen som var alldeles nyfödd och låg på golvet och sov. Usch och fy, ja katterna får ju gärna fånga sina byten , det har jag inget emot men jag vill inte gärna få in dom i huset....efter detta så kollar jag katten innan jag lockar på den...eller åtminstone försöker jag höra om den jamar 'vanligt' eller inte.

Känner mycket väl igen det där.. men av någon anledning var det mindre trevligt att varenda dag man skulle gå ut hittar 5 STORA sorkar utanför ytterdörren mer eller mindre halvätna... trevligt...
Det var inte så poppis när kissen släpte en mus i köket när bara mamma var hemma och hon var väldigt musrädd... Kul när man kom hem och fick ta ut den!!!

Det är kärlek det! :love:

Mina två brukar leverera halv ätna lik. :d Bläa :crazy: men man måste vara glad ändå.

Brukar också få en del prenenter,dock får jag dem ofta levande,ena kissen har dille på skator...skoj med en fullvuxen levande skata i lägenheten... :bump: :bump: :bump:

Glömmer aldrig den gången min syster fyllde år för sex eller sju år sedan. Vår lilla svarta jägare Mia ("syrrans" katt) hade på ngt vänster räknat ut att det skulle ske ngt speciellt, hon brukade annars aldrig ta med byten hem. Det första som hädner är att hon kommer sättandes med en livs levande talgoxe i käften. Vi lyckades hindra henne från att ta in den och katten sprang iväg igen. Två timmar senare hör vi världens skrik inifrån syrrans rum där hon låg och vilade i sin bäddsoffa (på golvet). Vi rusar in och vad ser vi? Jo, den kära lilla Mia som tagit det säkra före det osäkra, fångat in en stor fet sork, dödat den (så vi inte kunde få den att springa iväg) och sedan stolt vandrat in i syrrans rum och lagt "presenten" vid syrrans fötter... Där kan man tala om frukost på sängen... :rofl:

En kompis till mig hade tagit med flickvännen hem för övernattning för första gången, på morgonen hade det legat en gråsparv bredvid henne på kudden. Tjejen tyckte inte det var så charmigt direkt :p
Nin

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka