"Presenning" istället för lucka?

Sv: "Presenning" istället för lucka?

Har ett Henra släp med rollo. Min häst är inte alls rädd när man drar upp och ner gardinen. Man får ju lov att vara lite försiktigt och inte smälla upp den. Jag ställer mig på fotstegen och pratar med min häst och klappar honom lite på rumpan och sen drar jag ner.

Upplever det som tystare med rollo än med lucka som står och slår.

det kanske inte stämmer att det är nya regler...det var när jag tog grönt kort som "läraren" sa att alla nya transporter har presenning eller nät istället för lucka pga nya regler från EU.

jag har själv ej sett reglerna så det kanske var fel av mig att skriva så....

Centaur skrev:
Den största fördelen är ju att det inte är nån lucka som kan skramla - för dom skramlar Väldigt Mkt!

:eek: vad har du kört med för monstertransporter?

*kl*

Jag har åkt i släp med rollo och jag kan säga att det låter inte mycket alls. Väldigt trevligt faktiskt.

*lånar*

En annan fördel när man inte har en lucka som fälls ner (vissa märken öppnar man ju luckan åt sidan) är när man lastar i och ur. Har en häst som lätt trampar åt sidan när man lastar i och ur och då har hon självklart alltid lyckats trampa på luckan även om den inte sticker ut utanför själva rampen.

Mvh

Tora

Har svårt att se vad de reglerna skulle vara. Du kan ju beställa de flesta släpen som har rollo med hård lucka om du hellre vill ha det.

Det har jag faktiskt ingen aning om...men ta med dig nån som är lite händig och gå å kika på ett sådant släp och hur rollon är fastsatt. Tycker inte att det borde vara en omöjlighet men , men....

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att jag måste köpa en ny hästtransport. Den jag har nu kommer inte hålla så länge till och jag vill inte lägga...
Svar
9
· Visningar
1 526
Utrustning Funderar på vad som kännetecknar en bra dragbil? Jag drar idag med vår saab 9-5 2,3t -08 och den är helt ok. Men skulle vilja ha en...
Svar
17
· Visningar
3 273
Senast: Skruttan
·
Hästhantering jag har vart med om flera hästägare som haft problem att lasta sina hästar inkulsive mig själv. Men jag har äntligen lyckats knäcka... 2
Svar
22
· Visningar
7 468
Senast: palle
·
Hästhantering Har sökt i flera lastningstrådar men hittar inte svaren jag söker så startar en ny lastningstråd. Problemet med min häst är bland... 2
Svar
28
· Visningar
3 711
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka