Premiering

CosmicQueen

Trådstartare
Har en fråga ang premiering och huvudlag.

Finns det några regler att huvudlaget skall vara i läder, tänker nu främst på träns då det är det jag ska använda.
Eller kan man använda träns i plast/textil som är färgat tex blått, eller ska det vara brunt/svart :confused:

Är en åring jag ska visa, ska man knoppa eller ha utsläppt man?

Hoppas någon har svar på mina frågor. :)

Sv: Premiering

När man visar en häst för premieringnämd så är det viktigt att man använder så diskret huvudlag som möjligt (tycker jag ...) så att ingenting stör, och tar bort blicken från hästens huvudform mm...
Förr använde man ju alltid vita,läderträns( även idag, mest inom kallbloden)... men det är nästan helt väck inom halvblod/ponny nu...

Givetvis ska det vara fint läder!!!

när man visar ardenner idag så visas dom i vitt läder träns. man och svans ska helst vara flätande oxå.

Finns inga regler om materialet på träns/grimskaft men läder är snyggast tycker jag. Har hästen ett fint huvud så är det en fördel att ha en diskret grimma/träns.

Antar att det är ett halvblod du menar? Flätad i så fall tycker jag.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 181
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 479
Senast: Klara
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
104 245
Tjatter Välkommen till Ulvleken Kaos i tomteverkstaden! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det bara...
29 30 31
Svar
606
· Visningar
18 280
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka