Premiärtur!

Linda.B

Trådstartare
Igår hade jag så fruktansvärt tråkigt i stallet och visste inte riktigt vad jag skulle gör med djuret. Tömköra börjar bli lite trist, han kan ju detta så bra och ut att klättra i skogen var inte att tänka på, då det jagas älg.

Vandra runt och tänkte han är 3,5 år har både muskler & styrka, det bör gå bra.
Damma av min hjälm, satte på tränset och tog ut honom.
Tog hagens vattenbalja att stå på. Hängde över hans rygg några minuter och det gick jättefint, inga reaktioner.
Sedan svingade jag över högerbenet och helt plötsligt satt jag på min häst för första gången, det var en speciell känsla.

Smackade försiktigt åt honom och han traska i väg så snällt.
Vår första ridtur, barbacka på en grusväg i kvällssolen - jättemysigt.

Tyvärr jobbar jag väldigt dumma tider, så nästa skrittur får bli på måndag. Längtar jättemycket! Mvh Linda.

Sv: Premiärtur!

Gud så härligt :D

jag har också en kille på 3.5år.
Satt på honom första gången idag, vilken känsla :love:

Han reagerade ingenting, kan dock inte ta första skritt-turen på min kille ännu då han inte haft bett pga vargtand som förhoppningsvis snart ska tas bort...

har du inga bilder på underverket ? :D

Men inte behöver han ha bett för att du ska kunna börja rida. Rid med grimma, kapson eller sätt tyglarna i nosgrimman.
Jag har suttit upp och skrittat runt på "min" unghäst med grimma och det har funkat jättebra. Han är så snäll:love: :love:

//Caroline

Vad härligt.

Jag längtar tils jag får sitta på min första gången. Dock lär jag få vänta ett bra tag till. Han är bara 1,5 år nu.

Min hästs premiärtur :) Gick riktigt bra ((Jag på rygen))

Tofa%20riden.JPG

Tofsen%20sitt.JPG

Lägger in en bild på när hon hoppar för första gången oxå:d

Tofa%20hoppar.JPG

OBS! JAg vet att den där sadeln är lite liten men, vi hade den bara på henne 2 ggr, sen bytte vi till en isis sadel.

Men inte behöver han ha bett för att du ska kunna börja rida. Rid med grimma, kapson eller sätt tyglarna i nosgrimman.
Jag har suttit upp och skrittat runt på "min" unghäst med grimma och det har funkat jättebra. Han är så snäll:love: :love:

//Caroline

JAg vill ta allt i rätt ordning, även om han är lugn och trygg, så känns det ändå bättre att man har bettet också.
Kommer inte rida på honom det första jag gör när jag börjar jobba med bett m.m, så jag vill lära honom det från början.
Att gå med det liksom, och jag har ju inte bråttom med honom iaf, han är ju min :love:
4170242.jpg

och han är stor, tänk om den får för sig att bocka av en :eek: :cool:

Lägger in en bild på när hon hoppar för första gången oxå:d

Tofa%20hoppar.JPG

Min lillkille hoppar oxå, som en gud :love:
men han har fått lite för mkt smak för det, han hoppade över tråden ut från ridbanan när vi skulle springa lite där nere lösa :rofl:
(Han som springer uppe i röd grimma, här kröp han dock under, ville inte vara med Brandy!)
4861253.jpg

och han är ju så äckligt söt så man kan ju inte bli arg :love:
4861205.jpg

Åhhh såå sugen jag blir att få hem min 3½ åring och börja jobba med henne=):d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka