premera föl

Rotterö

Trådstartare
Hur gör ni med era föl som har haft svaga snedställda ben.
Visar ni dom trots detta. om det syns lite svaghet fortfarande.
Min gick på h bak kota snett utåt. Syns lite nu.
Lite utåt tåad.
Skulle ni väntat att ställa ut ?? :confused: :confused:

Sv: premera föl

Jag visar mina trots ev felställningar när de är över 3 månader. Uttåtåad vill man ha sina föl :) när de sedan sätter muskler och breddar sig så åker tårna in på dem. Skulle inte köpa ett föl med tår som pekar in :smirk: risken med föl som är "korrekta" som föl är att de blir inåttåade som vuxna. Där får man ta hjälp av bra hovis.

OKEJ då kanske jag skall vista trots detta.

Min 2 åring har ytte pytte lite innåt tåad framm.
Inga problem.
mamman är lite lite innåt tåad. har inga problem med detta. Så lite

Föl som är tåvida visar jag, om de inte är korrekta i övrigt så skulle jag strunta i bedömningen. Har hittillls (tack och lov) fått föl som är väldigt fina i benen.

det är sälsynt med helt korrekta benställningar över huvud taget, ffa på föl!
Är avvikelserna inte så stora så är det inget som jag bryr mig om, varken för visning eller hållbarhet.

Menar du åldersmässigt eller storleksmässigt? Jag har ett föl i år som är väldigt liten storleksmässigt och han kommer att visas på utställning eftersom han ändå är rastypisk, rör sig bra och är helt okej i övrigt.

Hon är liten storleksmässigt. De finns de som tror att hon blir en ponny, fast hon är ett Sv halvblod....

Hm, jag vet inte hur det bedöms på halvblod - blir det lägre typpoäng? Vet bara hur det är på shetland där övervuxna ponnyer får lägre poäng på typen.

I så fall skulle jag nog avstå, i annat fall skulle jag visa om jag tyckte att hon var rastypisk, dvs verkligen såg ut som ett halvblod trots sin "ponnystorlek".

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: igbest
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 486
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka