PRE hingstar på semin?

Nallen

Trådstartare
Är det vanligt att PRE hingstar går på naturligt eller finns de vissa som går på semin? Finns det någonstans på nätet där det finns en lista på vilka hingstar som finns med respektive betäckningssätt?

Sv: PRE hingstar på semin?

De flesta hingstarna i Sverige står på naturlig betäckning men det finns även en del tillgängliga på semin. Enklast är att besöka föreningens hemsida och kika på hingstar i avel. Kontakta hingstägaren till de hingstar du är nyfiken på. Pm:ar föreningens hemsideadress.

PRE-hingstar på semin 2009 är:

Gorron XV
Bodeguero ?
Alferez IV
Tendencioso IV
Quarzo

Kan ev. finnas någon till. Men dessa vet jag säkert.

Känner du till något om en hingst som heter Kefren??

En stor brun hingst som ägs av ett consortium i spanien, de ägde iallfall för några år sedan honom och den svarta hingsten Doctor.
Träffade honom och ett par avkommor efter honom i spanien som såg helt ok ut, var själv spekulant på ett sto som var dräktig med honom.
Minns att jag inte var sådär jätteförtjust i huvudet på honom men minns dock inte varför.

Ok, tack för infon. Vi har nämligen ett PRE sto som vi funderar på att betäcka i år. Kommer tyvärr inte ihåg stammen. Men jag tyckte att han såg trevlig ut. Jag kan ju iofs inget om pre hästar egentligen.

Är det inte bara Calificado-hingstar som får verka via semin? Så hade jag uppfattat det..

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Willys
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?
  • Valp 2025